خبرگزاری کار ایران

مطهری در گفت‌وگو با ایلنا:

رییس‌جمهور مطالبه کروبی را پیگیری کند/رفع حصر ربطی به شرایط خاص کشور ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: رئیس جمهور به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی، وظیفه دارد پیگیر رفع حصر باشد. نباید دائماً این مسائل را به شرایط سیاسی پیوند زد و گفت اکنون کشور در شرایط خاصی است و صلاح نیست این موضوع مطرح شود. این حرف درست نیست چون کشور ما به دلیل پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی همیشه در شرایط خاصی است.

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به نامه چند روز پیش مهدی کروبی به رئیس‌جمهور درخصوص برگزاری دادگاه و رفع حصر گفت: مهمترین مسئله‌ای که در نامه رئیس مجلس ششم ذکر شده، درخواست او برای محاکمه علنی در یک دادگاه صالح بود.

مطالبه کروبی درخصوص برگزاری دادگاه علنی منطقی است

نماینده مردم تهران با اشاره به بخشی از این نامه یادآور شد: ایشان گفته بود: "نتیجه دادگاه هرچه باشد، حتی بدون تجدیدنظر خواهی، آن را می پذیرم." به نظر می رسد، این یک مطالبه منطقی است و باید به آن پاسخ مثبت داده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم خاطرنشان کرد: از همان ماه‌های اول حوادث سال ۸۸ تاکنون بارها همین مطلب را گفته‌ام که باید همه عوامل مؤثر در آن حوادث، ازجمله برخی نهادهای حکومتی و رئیس جمهور سابق و آن دو محصور به طور همزمان در دادگاه صالح علنی محاکمه شوند و حکم هرچه بود، همه بپذیرند و پرونده این موضوع بسته شود.

حصر خانگی بدون حکم قضایی خلاف قانون است

مطهری تصریح کرد: اینکه برخی عنوان می‌کننداگر دادگاه برگزار شود، حکم صادره سخت خواهد بود پس بهتر است برگزار نشود، نمی‌تواند منطقی باشد؛ چراکه باید حرف‌ها و دفاعیات شنیده شود و مشخص شود چه عواملی موجب بروز چنان رفتارهایی از آنها شد و شروع‌کننده چه کسی بود. اینها طبعاً اتهام آن‌ها را سبک‌تر می‌کند. علاوه بر این که اساساً حصر خانگی بدون حکم قضایی خلاف قانون اساسی است.

دولت در راستای رفع حصر گام بردارد

او با تاکید بر نقش رئیس‌جمهور در حل مشکل حصر یادآور شد: در این راستا لازم است دولت نیز گامی بردارد. رئیس جمهور، هم به‌عنوان مجری قانون اساسی و هم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی، وظیفه دارد پیگیر این موضوع باشد.

مطهری در پایان اعلام کرد: نباید دائماً این مسائل را به شرایط سیاسی پیوند زد و گفت اکنون کشور در شرایط خاصی است و صلاح نیست این موضوع مطرح شود. این حرف درست نیست چون کشور ما به دلیل پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی همیشه در شرایط خاصی است.

کد خبر : ۳۶۲۵۹۵