خبرگزاری کار ایران

مقیمی در پاسخ به ایلنا:

هیات نظارت در مورد ردصلاحیت مینو خالقی باید پاسخگو باشند

معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در خصوص رد صلاحیت منتخب سوم اصفهان خانم مینو خالقی مواضع ما در وزارت کشور با مواضع شورای نگهبان در رابطه با عدم تایید صلاحیت وی متفاوت بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لرستان، محمدحسین مقیمی در نشست با خبرنگاران لرستان و در پاسخ به سوال ایلنا، با اشاره به رد صلاحیت منتخب مردم اصفهان از سوی شورای نگهبان و همچنین موضع وزارت کشور اظهار داشت: در بررسی تایید صلاحیت داوطلبان توسط هیات اجرایی در مورد خانم مینو خالقی هیچ مورد خاصی از طریق مراجع چهار گانه و فعالیت‌ها و بررسی های محلی مشاهد نشد، سپس او تایید صلاحیت شد.

او افزود: وزارت کشور و هیات اجرایی که مسئولیت این کار را دارد در مرحله اول ایشان را تایید صلاحیت کرد و سپس هیات نظارت به دلایلی که خود آنها باید پاسخگو باشند، وی را رد صلاحیت کرد.

مقیمی با بیان اینکه مجددا بعد از برگزاری انتخابات شورای نگهبان خانم خالقی را رد صلاحیت کرد، افزود: هیات اجرایی در مرحله اول وی را تایید صلاحیت کرد و هیات نظارت در بررسی های خود خانم خالقی را رد صلاحیت کرد و در مرحله پایانی شورای نگهبان صلاحیت وی را تایید و انتخابات برگزار شد.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات برگزار شد و خانم خالقی نفر سوم شد، افزود: در بررسی انتخابات به ما اعلام کردند که انتخابات در حوزه انتخابیه اصفهان و در مورد نفر سوم این حوزه انتخابیه باطل شده و در بقیه موارد تایید شده است.

معاون وزیر کشور در امور سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: در این مرحله این کاندیدا به شورای نگهبان شکایت کردند و در نهایت در شورای نگهبان صلاحیت وی تایید و به وزارت کشور اعلام شد. 

مقیمی در خصوص مواضع صریح وزرات کشور در خصوص باب شدن چنین تصمیم‌هایی افزود: وزارت کشور آنجایی که می بایست موضع گیری کرد و در واقع هیات اجرایی بعد از این اتفاق به شورای نگهبان مراجعه و نامه نوشتیم و پیگیری کردیم که ان‌شاءالله ببینیم چه خواهد شد.

او با بیان اینکه ما مجری انتخابات هستیم، تصریح کرد: ما مجری انتخابات هستیم و طبق قانون انتخابات هر شخصی که در انتخابات ثبت نام می‌کند، هیات اجرایی متشکل از فرمانداری،ثبت احوال شهرستان، عضو شورای اسلامی بخش یا شهرستان و 8 نفر از مردم و در نهایت ۱۱ نفر به عنوان معتمدان کار بررسی صلاحیت آنها را در مرحله اول انجام می دهند.

کد خبر : ۳۶۲۳۱۲