خبرگزاری کار ایران

علیزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

بالاترین آمار رکود صادرات در دولت قبل ثبت شد

دبیر مجمع نیروهای خط امام (ره) استان خراسان رضوی گفت: حرکت اقتصادی دولت، حرکت جهادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است.

مظفر علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه از نظر بنده عملکرد اقتصادی دولت مثبت بوده است، اظهار داشت: اگر برخی بدانند دولت گذشته چه به سر اقتصاد این مملکت آورده متوجه عملکرد مثبت دولت یازدهم خواهند شد.

دبیر مجمع نیروهای خط امام (ره) استان خراسان رضوی ادامه داد: طی بازدیدی که بنده در ۸ سال گذشته از کارخانه‌های شهرک صنعتی توس داشتم، ۹۰ درصد کارخانه‌ها تعطیل و پلمپ شده بود، مابقی کارخانه‌ها هم ۳۰ الی ۵۰ درصد فعال بودند، علاوه بر این تمامی محصولات از چین وارد می‌شد.

بالاترین آمار رکود صادرات در دولت قبل ثبت شد

او با اشاره به اینکه کشور بیشترین رکود صادرات خود را در دولت گذشته تجربه کرد، افزود: در طول ۲ سال و اندی دولت برنامه‌های خوبی برای مدیریت اقتصادی داشت و چاله‌هایی که هر یک می‌توانست دولت را ببلعد از بین برد، اما متاسفانه مردم این ثمرات اقتصادی را لمس نمی‌کنند.

علیزاده افزود: حال آنکه طبق آمارهای بانک مرکزی و کار‌شناسان اقتصادی حرکت اقتصادی دولت را مثبت ارزیابی می‌کنند، اما از آنجایی که معضلاتی همچون بیکاری و رکود ملموس هستند مردم شاید رضایت کافی را از عملکرد دولت نداشته باشند.

دبیر مجمع نیروهای خط امام (ره) استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه حرکت اقتصادی دولت، حرکت جهادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: اقتصاد مقامتی به معنای آن نیست که دولت به طور تمام و کمال مبتنی بر فعالیت اندرونی باشد، بلکه باید فعالیت اقتصادی اندرونی را هم لحاظ کرد و نگاهی هم به بیرون داشت، به عبارتی باید نگاه صادرات و واردات تعامل با صنعت دنیا باشد.

اقتصاد ما نباید اقتصاد تشریفاتی باشد

او با اشاره به اینکه اقتصاد ما نباید اقتصاد تشریفاتی باشد، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی آنکه اقتصاد وارداتی نباشد بلکه تولیدی و مشارکتی باشد.

علیزاده با اشاره به اینکه قطعا در اواخر سال ۹۵ و اوایل سال ۹۶ شاهد گشایش اقتصادی هستیم، یادآور شد: برجام را می‌توان مهم‌ترین دستاورد در عرصه سیاست خارجی دولت یازدهم عنوان کرد که به فرجام رسید چرا که توانستیم با کشورهای دنیا ارتباط برقرار کنیم.

دبیر مجمع نیروهای خط امام (ره) استان خراسان رضوی تصریح کرد: در حقیقت با برجام توانستیم دشمنی‌ها را بکاهیم و دنیای بی‌منطق و به ظاهر متجدد و متمدن را خلع سلاح کنیم و جلوی جنگ را بگیریم، این عالی‌ترین موفقیت دولت در عرصه سیاست خارجی است که موید آن رفت و آمد هیات‌های زیادی خارجی به ایران و نشستن به گفت‌و‌گو است.

او با انتقاد از سخنان برخی مبنی بر اینکه برجام هیچ‌گونه گشایش اقتصادی نداشته است، عنوان کرد: برای دریافت یک وام ازدواج ۳ میلیونی باید حداقل ۳ الی ۴ ماه صبر پیشه کرد، حال این کوته‌بینی است که در کوتاه‌مدت شاهد قرارداد بستن با شرکت‌های توتال، بنز و... و نتایج حاصله از آن باشیم.

آزمایش موشکی، ناقض برجام نیست

علیزاده در خصوص آزمایش موشک‌های هسته‌ای یادآور شد: برجام توافق نامه‌ای در خصوص انرژی هسته‌ای است و طبق گفته‌های دکتر صالحی و دکتر ظریف هرگز ارتباطی با آزمایش موشک‌ها ندارد، از این رو آزمایش موشکی ناقض توافقنامه نیست و کسی که ذره‌ای انصاف داشته باشد، متوجه این قضیه خواهد شد.

دبیر مجمع نیروهای خط امام (ره) استان خراسان رضوی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس دنبال یک بهانه می‌گردند و حقیقت امر آن است که آنها مقابله به مثل می‌کنند و علت اصلی آن شعارهایی است که ما مطرح می‌کنیم از قبیل حمله به سفارت عربستان که آگاهانه بود.

علیزاده با اشاره به اینکه اگر شعار‌هایمان را کنترل کنیم و با دولت هماهنگ عمل کنیم، برجام قطعا به نفع ما خواهد بود، ادامه داد: ایران در جریان انرژی هسته‌ای به دنیا اعلام کرد که ایران مجهز به انرژی هسته‌ای خواهد بود و هیچ‌کس جلودارش نخواهد بود.

کد خبر : ۳۶۲۲۳۱