خبرگزاری کار ایران

خطبه‌های نماز جمعه تهران؛

آیت‌الله جنتی از مجلس خواست انقلابی باشد

خطیب جمعه تهران با انتقاد از کسانی که ثروت‌های کشور را در پست‌های دولتی از کشور خارج می‌کنند؛ گفت: واحد اینها میلیارد و میلیارد دلار است. برخورد با اینها هم نیروهای انقلابی می‌خواهد. وقتی قرار شد نورچشمی‌های مقامات در اروپا تحصیل کنند، نفوذ از این طریق به وجود می‌آید و همه این آقازاه‌ها عوامل نفوذ می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ خطیب نماز جمعه این هفته با بیان اینکه حضرت علی (ع) در داوران خود مورد طعنه و تمسخر مردم بود؛ خطاب به نمازگزاران گفت: انشالله شما علی (ع) را تنها نخواهید گذاشت.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: اگر در اقلیت بودید نیز باید حرف حق را بیان کنید. بدانید در طول تاریخ همواره پیامبران را مسخره می‌کردند و اگر امروز هم کسی را مسخره می‌کنند؛ نباید به این مطالب توجه کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر بزرگوارمان امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام نهادند و گفتند که حوزه علمیه باید انقلابی باشد و این تعبیر را درباره مجلس خبرگان هم به کار بردند. من معتقدم اگر اقتصاد مقاومتی بخواهد موفق شود؛ باید انقلابی باشد و این رویه معمولی که تا امروز اجرا شده؛ تاثیرگذاری لازم را نداشته است.

آیت ‌الله جنتی گفت: باید کاری کنیم کارستان. اما اینقدر خطا داریم که من تعجب می‌کنم چرا خدا عذاب نازل نمی‌کند. این همه نیروی انقلابی بسیج و سپاه هستند که در پیشرفت‌های علمی چشم دنیا را خیره کردند. هشتاد و پنج درصد منابع معدنی ما هم زیر خاک مانده است.

وی با اشاره به اسراف صد میلیارد دلار در انرژی گفت: جلوگیری از این اسراف روحیه انقلابی می‌خواهد.

آیت‌الله جنتی با انتقاد از کسانی که ثروت‌های کشور را در مقام‌های رده بالای دولتی به امارات و اندونزی و ... می‌برند؛ گفت: واحد اینها میلیارد است و میلیارد دلار؛ و برخورد با اینها نیروهای انقلابی می‌خواهد اما وقتی قرار شد نورچشمی‌های مقامات بالا در اروپا تحصیل کنند، نفوذ از این طریق به وجود می‌آید و همه این آقازاه‌ها هم عوامل نفوذ می‌شوند و اینجاست که ممانعت از این افراد می‌شود رفتار انقلابی.

خطیب این هفته نماز جمعه گفت: دشمن؛ انقلابیون را افراطی می‌خواند و کسانی که با دشمن سازگاری دارند را نیروهای عقلانی. اما این افراد باید مراقب باشند که دچار تفریط نشوند؛ عقب نمانند و به قافله انقلاب اضافه شوند.

آیت‌الله جنتی گفت: کسانی که 37 سال این کشور را سرپا نگه داشتند همین انقلابیون بودند. باید به این‌ها و به سپاه اجر بدهیم. سپاه؛ خار چشم عده‌ای است و اگر سپاه و بسیج نباشد کسی نیست که توطئه‌ها را خنثی کند. ما باید انقلابی باشیم و ضدانقلاب را بشناسیم.

وی با بیان اینکه در انتخابات هفت اسفند؛ نزدیک به هفتاد میلیون رای به صندوق‌ها ریخته شد؛ گفت: مشارکت 62درصدی در انتخابات ایران برای جهان الگوست. آقایان نماینده‌ای که رای آوردند باید بگویند در مجلس چه می‌خواهند انجام دهند و اگر مجلس انقلابی نباشد؛ نمی‌تواند به مشکلات مردم رسیدگی کند.

آیت‌الله جنتی؛ بصیرت داشتن و دشمن شناس بودن را دیگر ویژگی‌ نماینده مجلس خواند و گفت: امیدواریم این حرف‌ها به جایی برسد گرچه بی‌اثر هم نیست.

کد خبر : ۳۶۱۷۶۸