خبرگزاری کار ایران

فردا صورت می‌‌گیرد؛

میزبانی ظریف از موگرینی و وزیر امور خارجه هند در تهران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و وزیر امور خارجه هند فردا به تهران خواهند آمد و میزبان وزیر امور خارجه کشورمان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به منظور انجام سفری یک روزه خواهد آمد. وی پیش از این و در تاریخ شش مرداد ماه سال گذشته به تهران آمد و با محمدجواد ظریف و همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی دیدار کرد و به رایزنی پرداخت.

کمیسر تغییرات آب و هوایی و انرژی، کمیسر بازار داخلی، صنعت، کارآفرینی و شرکت‌های کوچک، کمیسر تحقیقات، علوم و نوآوری، کمیسر کمک‌های بشردوستانه و مدیریت بحران، کمیسر حمل و نقل، کمیسر محیط زیست، امور دریایی و شیلات و کمیسر آموزش، فرهنگ، جوانان و ورزش موگرینی را در این سفر همراهی می‌کنند و قرار است این کمیسیونرها در رایزنی با طرف‌های ذیربط در وزارت نفت، مسکن و شهرسازی، صنعت، نیرو، علوم، فرهنگ، انرژی هسته‌ای، محیط زیست، گردشگری و کشاورزی به موضوعات مرتبط با مناسبات دوجانبه بپردازند.

در سفر پیشین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به تهران، طرفین تصمیم گرفتند دور سوم گفت‌وگوها میان ایران و اتحادیه اروپایی را تحت عنوان «گفت‌‌وگوهای سطح عالی» را آغاز کنند که در این راستا در بهمن سال گذشته نخستین دور این گفت‌وگوها با حضور هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی و مجید تخت‌روانچی، معاون وزیر امور خارجه در تهران برگزار شد.

گفتنی است چند روز پیش نیز خبرگزاری رویترز در خبری مدعی شد که موگرینی در سفر خود به تهران در رابطه با افتتاح دفتر نمایندگی دائم اتحادیه اروپایی در ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

سفر وزیر امور خارجه هند به تهران

همچنین محمدجواد ظریف فردا برای نخستین بار میزبان سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند خواهد بود.

این سفر به دعوت وزیر امور خارجه کشورمان و در جهت گسترش همکاری‌های دو کشور پس از اجرایی شدن برجام صورت می‌گیرد.

دارمندرا پرادهان، وزیر انرژی هند نیز هفته گذشته به تهران آمده بود و در سفرش با بیژن زنگنه، وزیر نفت و ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

خاطرنشان می‌شود ظریف در مرداد ماه گذشته و در ادامه دومین مرحله سفر منطقه‌ایش پس از لبنان، سوریه و پاکستان به دهلی‌نو رفت و با مودی نخست‌وزیر، نیتین گادکاری وزیر حمل و نقل و کشتیرانی، سوشما سواراج وزیر امور خارجه دیدار کرد.

 

کد خبر : ۳۶۱۷۵۲