خبرگزاری کار ایران

رهامی در گفت‌وگو با ایلنا:

لیست امید برای مرحله دوم هنوز نهایی نشده است

رئیس کمیته تعامل، ائتلاف و رایزنی از رسانه‌ها خواست تا زمان نهایی شدن لیست برای مرحله دوم، از درج عنوان «لیست نهایی» خودداری کنند و گمانه‌زنی‌های خود را به عنوان لیست کمیته تعامل، ائتلاف و رایزنی مطرح نکنند.

حجت‌الاسلام محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد جلسه امروز کمیته تعامل، ائتلاف و رایزنی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با حامیان دولت و حزب اعتدال و توسعه گفت:‌ در جلسه امروز که با حضور اعضای کمیته تعامل، نمایندگان حزب اعتدال و توسعه و حامیان دولت برگزار شد، بررسی و رایزنی در مورد برخی از حوزه‌های انتخابیه که تاکنون در مورد نامزد مورد حمایت برای دور دوم به توافق نرسیدیم، ادامه داشت.

رئیس کمیته تعامل، ائتلاف و رایزنی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد:‌ در جلسه عصر امروز قرار شد در مواردی که هنوز توافق حاصل نشده،تحقیقات بیشتری صورت گیرد و ظرف فردا و پس فردا جمع‌بندی‌های نهایی انجام شود تا در جلسه روز شنبه، تصمیم نهایی گرفته شود. ما در برخی از حوزه‌ها به اجماع رسیده‌ایم و در برخی حوزه‌ها نیز نیاز داریم تا نظر فعالان سیاسی اصلاح‌طلب آن حوزه تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه هنوز لیست امید در تمامی حوزه‌های مرحله دوم به تصویب نهایی و امضاء کمیته تعامل، ائتلاف و رایزنی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نرسیده است، گفت: همانطور که در مرحله اول، لیست امید به تصویب و امضای اصلاح‌طلبان، حامیان دولت و حزب اعتدال و توسعه رسید، در این مرحله نیز باید همین روند طی شود.

رهامی با اشاره به آنچه که در رسانه‌ها به عنوان لیست نهایی شورای عالی اصلاح‌طلبان برای مرحله دوم انتخابات مجلس منتشر شده است، گفت:‌آنچه که منتشر شده ، لیست نهایی نمی باشد و نیامدن اسامی برخی از این افراد در این لیست، به معنای کنارگذاشتن آنها نبوده بلکه ما نیاز به تحقیقات بیشتر در برخی از حوزه‌ها داریم.

رئیس کمیته تعامل، ائتلاف و رایزنی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اظهار کرد: برای آنکه نظر اکثریت قریب به اتفاق اصلاح‌طلبان، حامیان دولت و حزب اعتدال و توسعه تامین شود، ما مجبور به رایزنی بیشتر هستیم و این امر به خاطر این است که همانند مرحله اول پیروزی کسب کنیم.

وی گفت:  انتظار داریم رسانه‌ها اجازه دهند تا ما به مسیر خود ادامه دهیم و این خبررسانی‌ها فرصت تعامل را از ما می‌گیرد و ما را از برنامه‌ریزی‌هایی که برای مجلس دهم کرده‌ایم، بازمی‌دارد.

رهامی تاکید کرد: امیدواریم رسانه‌ها تا زمان نهایی شدن لیست برای مرحله دوم، از درج عنوان «لیست نهایی» خودداری کنند و گمانه‌زنی‌های خود را به عنوان لیست کمیته تعامل، ائتلاف و رایزنی مطرح نکنند.

کد خبر : ۳۶۱۴۸۵