خبرگزاری کار ایران

خوزستان آماده دور دوم انتخابات؛

اقبال بالای اصلاح‌طلبان در جنوب کشور + جدول بررسی وضعیت

دور نخست انتخابات پایان یافت تا اصلاح طلبان آبادان، اهواز، مسجد سلیمان، ایذه و باغملک و بندر ماهشهر همچنان در اندیشه انتخابات باشند؛ انتخاباتی که اصلاح‌طلبان جنوب کشور و استان خوزستان در مرحله نخست از آن راضی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، انتخابات مجلس در خوزستان در این دوره نیز با پیچیدگی‌ها و اتفاقات زیادی رو به رو بود؛ در حالی که اصلاح‌طلبان در اهواز مرکز استان خوزستان رای بالایی را به خود اختصاص دادند و مانع ورود ناصر سودانی به مجلس شدند، اما در دیگر شهرستان‌ها اصولگرایان اقبال بیشتری داشتند؛ با اینهمه سیدجابر موسوی از فعالان سیاسی استان خوزستان درباره این انتخابات می‌گوید: شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان خوزستان با توجه به شرایط در آن مقطع زمانی، عملکرد نسبتا خوبی داشت.

اهواز: دستیابی به موفقیت دور از انتظار

موسوی گفت: در اهواز مشکلاتی مثل رد صلاحیت‌ها برای اصلاح‌طلبان مشکل‌ساز شد اما در نهایت از بین افراد تایید شده سه بزرگوار با توجه به همه فاکتورها انتخاب شدند. این موفقیت برای خود اصلاح‌طلبان دور از انتظار بود که این چهره‌های غیرمشهور اما شایسته با حداقل تبلیغات با اقبال بالای مردم مواجه شدند و این در حالی بود که سیداحمد موسوی معاون احمدی‌نژاد و ناصر سودانی نماینده سابق مجلس و سیدکریم حسینی معاون سابق استاندار نتوانستند حتی به مرحله دوم وارد شدند.

او درباره انتخابات در شهرستان‌ها اعتقاد دارد در شهرستان‌ها تایید صلاحیت‌ها دیر انجام شد و همین عاملی بود تا اصلاح‌طلبان دیرتر به انسجام برسند؛ با اینهمه کیانوش‌راد نماینده مردم اهواز در مجلس ششم با اشاره به تلاش برخی طیف‌ها برای افزایش اختلاف‌های قومی و پررنگ کردن شاخص‌های قومیتی و طایفه‌ای در مناطق مستعد همچون استان خوزستان می‌گوید که امروز جریان‌هایی درون جناح اصولگرا به دلیل احساس خطری که از سیاسی شدن فضای انتخابات در حوزه های چند قومیتی دارند در طبل گرایش‌های قوم‌مدارانه می‌کوبند.

تلاش  اصلاح‌طلبان برای دور دوم در ماهشهر

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انتخابات در ایذه گفت: در این حوزه دو دیدگاه هر دو نامزد حاضر در مرحله دوم طرفدارانی در میان اصلاح‌طلبان داشتند و شورای سیاست‌گذاری استان هم کمیته‌ای تشکیل شد و بعد از مصاحبه با هر دو نامزد بیشتر نسبت به آقای طباطبایی مثبت بود.

موسوی گفت: در حوزه انتخابیه بندر ماهشهر آقای گل‌مرادی که از نیروهای حامی دولت بود به مرحله دوم انتخابات رفته بود و در کنار آقاجری برای ورود به انتخابات تلاش خواهد کرد.

او درباره حوزه انتخابیه بهبهان گفت: آقای کشتزر را نمی‌توان اصولگرا خواند، اما اصلاح‌طلبان در انتخابات همچنان از محمودرضا ضرغامی حمایت خواهند کرد.

موسوی ضمن تشکر از مردم به خاطر حضور در انتخابات و رای به لیست امید گفت: امیدواریم در دور دوم انتخابات نیز مردم با رای به لیست امید کار بزرگ خود را در مرحله اول انتخابات تکمیل کنند.

خوزستان

کد خبر : ۳۶۱۱۳۸