خبرگزاری کار ایران

منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایلنا:

عده‌ای برای پیروزی جناحشان در انتخابات از رهبری خرج می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که انتقادها از برجام، کارکرد تبلیغاتی و انتخاباتی دارد، گفت: تمامی تلاش خود را برای توفیق جریان همسو با مردم در انتخابات به کار خواهم بست و در نهایت فکر می‌کنم، حداقل ۷۰٪ مجلس دهم، همسو با جریان اصلاحات و اعتدال خواهد بود.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با بیان اینکه برجام اقدام هوشمندانه ایران در یک نبرد دیپلماسی بود، اظهار داشت: ما موفق شدیم که اولاً بر اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی فائق آمده و درحالی که همه‌جا صحبت از این بود که ایران به دنبال بمب هسته‌ای است، توانستیم حرف‌مان در باره حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را به کرسی بنشانیم. در ثانی، تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه کشورمان به اجرا درآمده‌ بود را تاحدود قابل‌توجهی ملغا کنیم.

سوییفت در عرصه عمل برقرار شده‌است

او همچنین با اشاره به موضوع سوییفت و حواشی بسیاری که از سوی منتقدان درباره آن مطرح شده، گفت: سوییفت یک موسسه مالی بین‌المللی است که ارتباط میان بانک‌های جهان را برقرار می‌کند و مقر آن در کشور بلژیک قرار دارد که این ارتباط در زمان تحریم‌ها کاملاً قطع بود اما امروز آن‌چنان که آقای عراقچی هم اعلام کردند، بار دیگر این ارتباط متصل شده‌است و منتقدان هم می‌توانند با مراجعه به به اتاق عملیاتی سوییفت در بانک مرکزی شاهد برقراری این ارتباط‌های بانکی بین‌المللی باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به اظهارنظر رئیس‌جمهور اتریش مبنی بر عدم برقراری سوئیفت، خاطرنشان کرد: هنگامی که ما شاهد عملیات سوئیفت در عرصه عمل هستیم، اظهارنظرهای ضد و نقیض چندان اهمیتی ندارد. آن‌چه که برای ملموس است و شاهد آن هستیم این است که ارتباط میان بانک‌های ایرانی و نظام بانکی بین‌المللی بار دیگر برقرار شده و این مسئله مورد تایید خود بانک‌ها نیز هست.

القای عدول دولت از چارچوب مدنظر رهبری در اجرای برجام، ظلمی نابخشودنی است

نماینده مردم کاشان با بیان این‌که چارچوب‌های اجرای برجام مشخص است، یادآور شد: ما علاوه بر برجام که یک برنامه جامع اقدام مشترک است، مصوبه‌های مجلس و شورای‌عالی امنیت ملی و همچنین نامه رهبری را در اختیار داریم که در نهایت آن‌چه به عنوان‌های رهنمودهای اجرای برجام ازسوی مقام معظم رهبری صادر شد، فصل‌الخطاب و شاکله حرکت ما خواهد بود.

او ادامه داد: هنگامی که دولت، وزارت خارجه و مجلس بر لزوم اجرای برجام با اتکا به نامه رهبری اعتقاد دارند، بحثی باقی نمی‌ماند و این‌که بعضی بخواهند این‌گونه القا کنند که دولت در اجرای برجام از چارچوب‌های موردنظر رهبری عدول کرده، ظلمی نابخشودنی به نیروهای انقلاب است.

عده‌ای برای پیروزی جریان سیاسی متبوع‌شان از رهبری خرج می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: عده‌ای ناآگاهانه برای این‌که جریان فکری خود را در فضای سیاسی کشور حاکم کنند، دست به هر اقدامی می‌زنند و از اصول نظام و ارزش‌ها و جایگاه مقام معظم رهبری برای پیروزی سیاسی خود خرج می‌کنند. ما نباید به نیروهای دشمن کمک کنیم، بلکه باید در راستای موفقیت و سربلندی نیروهای خودمان فعالیت کنیم.

منتقدان برجام در دور دوم انتخابات هم شکست می‌خوردند

منصوری آرانی با تاکید بر این‌که عموم انتقادها به دولت و برجام کارکرد سیاسی و انتخاباتی داشته‌است، تصریح کرد: این اقدام‌ها در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، با شکست روبرو شد و فکر می‌کنم این دیدگاه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نیز شکست خواهد خورد و اساساً هر گونه تقابل با نظر مردم، محکوم به شکست است.

حضور مسئولان در شکبه‌های اجتماعی، فضاسازی منتقدان برجام را بی‌اثر کرده‌است

او ادامه داد: امروز مردم و مسئولان با حضور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ارتباط نزدیک‌تری با یکدیگر برقرار کرده‌اند که همین مسئله باعث شده که فضاسازی منتقدان برجام که عموماً در رسانه‌های رسمی انجام می‌شود، راه به جایی نبرد.

نماینده مردم کاشان در مجلس اضافه کرد: امروز شاهدیم که شخص رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و معاون‌شان، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان آخرین اخبار را از طریق شبکه‌های اجتماعی در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهند و با این حساب فکر نمی‌کنم که فرافکنی‌های چند رسانه خاص، تاثیری در نظر مثبت مردم به دولت داشته باشد.

ردصلاحیت من، هزینه کوچکی بود که برای دستیابی به یک منفعت بزرگ ملی پرداخت شد

منصوری آرانی در پایان با تاکید بر لزوم همکاری همه نیروهای جریان اعتدال و اصلاحات برای تداوم پیروزی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و با اشاره به ردصلاحیت خود، خاطرنشان کرد: ردصلاحیت من، هزینه کوچکی بود که برای دستیابی به یک منفعت بزرگ ملی پرداخت شد و با این وجود، تمامی تلاش خود را برای توفیق جریان همسو با مردم در انتخابات به کار خواهم بست و در نهایت فکر می‌کنم، حداقل ۷۰٪ مجلس دهم، همسو با جریان اصلاحات و اعتدال خواهد بود.

کد خبر : ۳۵۹۸۲۹