خبرگزاری کار ایران

نصیرپور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

رونق‌اقتصادی هدف اصلاح‌طلبان و دولت است/ حذف تندروها مزیت مجلس دهم

کاندیدای مردم سراب در دور دوم انتخابات مجلس دهم گفت: رسیدن به رونق اقتصادی که هدف دولت نیز بوده یکی دیگر از اولویت‌های اصلاح‌طلبان در مجلس آینده خواهد بود.

مجید نصیرپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: مردم بزرگوار ایران در انتخابات هفت اسفند ۹۴ گام بزرگی برداشتند و برنامه خود را برای تغییر مدیریتی در بسیاری حوزه‌ها نشان دادند و لوازم این تغییر را برای مجموعه حاکمیت فراهم کردند تا تغییراتی در سطوح مدیریتی انجام شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در هفت اسفند مردم انتخاب متفاوتی انجام دادند و افرادی متفاوت از گرایش سیاسی دولت نهم و دهم نشان دادند و نتایج انتخاباتات هفت اسفند در بسیاری حوزه‌ها از جمله تهران پیام روشنی داشت.

نامزد اصلاح‌طلبان سراب در دور دوم انتخابات متذکر شد: اگر دوستان اصلاح‌طلب در مجلس اکثریت داشته باشند، می‌توانند برنامه‌های مدون خود را برای توسعه کشور تصویب و اجرا کنند.

نصیرپور با اشاره به اینکه مشکل مهم مجلس نهم برخی مواضع افراطی نمایندگان تندرو بود که با رفتارهای ناشایست هزینه به کشور تحمیل می‌کردند، متذکر شد: بحمدالله در مجلس آینده تندرو‌ها جای خود را به افراد با تدبیر دادند و ان‌شاءالله با تدبیری که در مجلس اتفاق خواهد افتاد، این مشکلات در مجلس بعدی وجود نخواهد داشت.

نماینده مجلس هشتم به منتخبان مجلس دهم توصیه کرد که افرادی که در مجلس آینده حضور دارند، در زمان باقیمانده با تشکیل جلسات و کمیسیون‌ها، اولویت‌های مجلس آینده را مشخص کنند.

او گفت: معتقدم اولویت اصلی بعد از تغییرات سیاسی، اولویت اقتصادی و به قول رهبر با اقدام و عمل است و مجلس باید یک بازنگری در قوانین اقتصادی به خصوص بخش کشاورزی و صنعت داشته باشد تا در بخش‌های مختلف به خود اتکایی برسیم و با اتکا به توانمندی داخلی بتوانیم فعالیت‌های اقتصادی را در کشور بهبود دهیم.

نصیرپور با بیان اینکه امیدوارم با تحقق برجام، موانع بین‌المللی برطرف شود و با داد و ستند بین‌المللی بتوانیم نیازهای صنعت را تامین کنیم، تاکید کرد: رسیدن به رونق اقتصادی که هدف دولت نیز بوده یکی دیگر از اولویت‌های اصلاح‌طلبان در مجلس آینده خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: ما باید به رشد اقتصادی ۸ درصد که معیشت مردم را تحت تاثیر قرار دهد، برسیم و فضای کسب و کار را رونق دهیم و در کنار آن تلاش کنیم قوانین زائد را از مجموعه قوانین موجود خارج کنیم و قوانین کاربردی را به جای آن‌ها به تصویب برسانیم چرا که بعضی قوانین سال‌ها قبل تصویب شده‌اند و امروز برای بخش‌های مختلف ایجاد مشکل می‌کنند.

این استاد جامعه‌شناسی به برخی ضعف‌ها و کمبود‌ها در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: باید همگی تلاش کنیم مشکلات اجتماعی کشور حل شود. یکی از مشکلات کشور در سال‌های آینده معضلات اجتماعی خواهد بود و امیدوارم کمیسیون‌های تخصصی همراه دولت نیاز دولت را در این زمینه برطرف کنند.

نامزد اصلاح‌طلبان سراب در دور دوم انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: تغییرات فرهنگی در زیست اجتماعی مردم به مرود اتفاق افتاده است که ذائقه مردم را تغییر خواهد داد و ما اگر آمادگی این تغییر را نداشته باشیم در تصمیم‌گیری دچار مشکل خواهیم شد. در سال‌های اخیر و متاثر از تصمیم‌های غلط گذشته، معضلاتی مثل اعتیاد و طلاق در کشور به شدت افزایش یافته است و این دو آسیب تابع مستقیم فضای اقتصادی کشور است تاکید کرد تامین معیشت وظیفه حاکمیت است.

نصیرپور اظهار امیدواری کرد که در مجلس دهم و در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی آسیب‌شناسی جدی در این حوزه‌ها داشته باشند و با استفاده از استادان این حوزه برای خروج از این بحران‌ها برنامه‌ریزی کنند.

نامزد اصلاح‌طلبان در دور دوم انتخابات با بیان اینکه متاسفانه بهزیستی عمده خدمات خود را به معلولان اختصاص داده است، گفت: به نظر من بهزیستی سازمانی در تراز معاون رئیس جمهور است و باید برای همه کل کشور راهکار ارائه دهد تا با افزایش نشاط اجتماعی، ایران به جامعه پرنشاط و سالمی شود و نسل جوان وارد عرصه‌های مختلف کشور شود.

کد خبر : ۳۵۸۷۶۸