خبرگزاری کار ایران

صوفی در گفت‌وگو با ایلنا:

کارگروه حقوقی شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، انتخابات اصفهان را پیگیری می‌کند

وزیر تعاون دولت خاتمی گفت: شورایعالی سیاست‌گذاری کارگروه حقوقی دارد و پیگیری خود را از مجرای حقوقی انجام خواهد داد.

علی صوفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به موضوع رد صلاحیت مینو خالقی تاکید کرد: تا جایی که به عنوان مجری انتخابات در استانداری‌ها کار می‌کردم و اطلاع دارم، از نظر قانونی بعد از برگزاری انتخابات شورای نگهبان وظیفه دارد صحت و سقم انتخابات را تایید یا رد کند و درباره صلاحیت منتخبان اجازه ارزیابی مجدد را ندارد و باید این اتفاق در بررسی اعتبارنامه نمایندگان بیفتد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: بعد از تشکیل مجلس جدید، نمایندگان بر اساس مدارکی که در اختیار آنان قرار می‌گیرد به اعتبارنامه افرادی که تخلف داشته باشند، رسیدگی و اعتراض کنند و صلاحیت او را بررسی خواهند کرد اما اینطور که شورای نگهبان بعد از برگزاری انتخابات و تایید آن، از بین منتخبان فقط یک نفر را رد کند و صلاحیت او را زیر سوال ببرد، تا کنون سابقه نداشته است و این موضوع نیاز به پیگیری حقوقی دارد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با تاکید بر اینکه این این مسئله سیاسی نیست و باید از نظر حقوقی پیگیری شود، گفت: شورای‌عالی سیاست‌گذاری کارگروه حقوقی دارد و پیگیری خود را از مجرای حقوقی انجام خواهد داد. از سوی دیگر رایزنی‌ها با شورای نگهبان انجام خواهد شد تا در ‌‌نهایت این مشکل حل شود.

کد خبر : ۳۵۸۴۲۸