خبرگزاری کار ایران

دهدشتی در گفت‌وگو با ایلنا:

تمام تلاشمان برای موفقیت «لیست امید» در مرحله دوم را به کار می‌بندیم

نماینده مجلس نهم گفت: تمام تلاش خود را برای تداوم موفقیت «لیست امید» در مرحله دوم به کار می‌بندیم.

سیدحسین دهدشتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیروزی ائتلاف اصلاح‌طلبان و «لیست امید» در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها، اظهار کرد: در مرحله دوم انتخابات معذوریت‌ها و ملاحظاتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد و افرادی که شایستگی بیشتری دارند، انتخاب شوند.

او با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای تداوم موفقیت «لیست امید» در مرحله دوم به کار خواهد بست، گفت: هم‌اکنون با تمام گروه‌ها و جریان‌های سیاسی نزدیک در ارتباط هستم و قصد داریم با ارزیابی توانایی‌ها و کارنامه نامزدهایی که باید در مرحله دوم وارد رقابت‌های انتخاباتی شوند، به موفقیت این افراد یاری برسانیم و قطعاً بی‌تفاوت نخواهیم بود.

نماینده مردم آبادان در مجلس نهم در پاسخ به سوال دیگری درخصوص رابطه مجلس دهم و دولت یازدهم یادآور شد: قطعاً رابطه مجلس دهم با دولت به مراتب بهتر از آن‌چه در مجلس نهم شاهد بودیم، خواهد بود اما هنوز برای اظهارنظر درباره ترکیب مجلس دهم، باید منتظر بمانیم.

او همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 خاطرنشان کرد: به هر حال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری که تقریباً در سال نخست کار مجلس دهم انجام خواهد شد، فضای کشور را کاملاً تحت تاثیر قرار خواهد داد که این مسئله قطعاً بیشترین تاثیر را در رابطه دولت و مجلس خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم تصریح کرد: با تمام این گمانه‌زنی، آن‌چه مسلم است مجلس دهم به مراتب معتدل‌تر از مجلس نهم خواهد بود که قطعاً همراهی بیشتری با دولت خواهد داشت.

او ادامه داد: به اعتقاد من، اگر کسانی که وارد مجلس می‌شوند سوابق اجرایی داشته باشند، موفق‌تر خواهند بود و همین‌طور سابقه نمایندگی، قانون‌گذاری و نظارتی نیز در مسیر موفقیت کسانی که وارد فعالیت‌های اجرایی می‌شوند، موثر است و این درحالی است که از میان حدود 200 نفری که تاکنون موفق به ورود به مجلس دهم شده‌اند، برخی از افراد سابقه اجرایی قابل‌توجهی ندارند.

دهدشتی در پایان تصریح کرد: با این حال درصورتی که نگاه این افراد به خرد جمعی نگاه مثبتی باشد و مشورت‌پذیر باشند، باتوجه به این‌که اکثراً افراد معتدلی هستند، می‌توان نسبت به تشکیل مجلسی مقتدر و فعال امیدوار بود.

کد خبر : ۳۵۷۸۷۶