خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران:

وزارت کشور به زودی دیدگاه خود را درباره ابطال انتخابات اصفهان اعلام می‌کند

نظر شورای نگهبان و نظر حوزه سیاسی وزارت کشور در ارتباط با مسئله اصفهان از منظر حقوقی متفاوت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین مقیمی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت منتخب سوم اصفهان اظهار داشت: انتخابات اصفهان برگزار شد و شورای نگهبان در ارتباط با انتخابات در این حوزه نظراتی را مطرح کردند و وزارت کشور این مسائل را بررسی کرده و به زودی دیدگاه خود را اعلام خواهد کرد.

او ادامه داد: نظر شورای نگهبان و نظر حوزه سیاسی وزارت کشور در ارتباط با مسئله اصفهان از منظر حقوقی متفاوت است.

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در توضیح تفاوت دیدگاه‌ها در این باره یادآور شد: شورای نگهبان علت ابطال آرای خانم خالقی را به خود ایشان اعلام کرده است و همانگونه که سخنگوی شورای نگهبان نیز اعلام کرده برای 4 حوزه بازرس فرستادند و برای یک حوزه نیز بازشماری آراء صورت گرفته است و هم اکنون در حال رسیدگی به شکایت‌ها هستند.

مقیمی خاطرنشان کرد: وزارت کشور به عنوان برگزارکننده انتخابات و همچنین هیات‌های اجرایی و نظارت سلامت انتخابات را تایید می‌کنیم و نظرمان را به شورای نگهبان فرستاده‌ایم و تا به امروز تاییدیه 202 حوزه از سوی شورای نگهبان به ما اعلام شده است و 5 حوزه باقی‌مانده نیز در روزهای آینده تعیین تکلیف خواهد شد که این مسئله به زمان تشکیل جلسه شورای نگهبان بستگی دارد.

او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زمان تایید صلاحیت نامزدها در قانون مشخص نیست و پس از برگزاری انتخابات امکان بررسی صلاحیت‌ها وجود دارد یا خیر، گفت: زمان تایید صلاحیت‌ها در قانون مشخص است. وظیفه قانونی وزارت کشور برگزاری و اجرای انتخابات است و وظیفه شورای نگهبان نظارت بر حسن اجرای انتخابات است که آنها نیز در حال انجام وظیفه‌شان هستند.

کد خبر : ۳۵۷۴۲۹