خبرگزاری کار ایران

گندمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مسئولان پاسخگوی مشارکت ۵۱ درصدی مردم مشهد باشند

دبیر کل شورای مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی گفت: کاهش مشارکت مردم مشهد نسبت به سایر نقاط کشوردر انتخابات ناشی از کارنامه و عملکرد ضعیف مدیران منصوب دولت است.

بتول گندمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مشهد اظهار کرد: مهم‌ترین رخداد سیاسی استان را در سال ۹۴ می‌توان انتخابات عنوان کرد، اصلاح طلبان بیش از ۶ ماه تلاش کردند و نتایج انتخابات نشان داد که تفکر حاکم بر استان، تفکری است که با اصلاح طلبان و اعتدالگرایان همراه است و نمایندگان منتخب استان این تفکر را همراهی خواهند کرد.

مردم از عملکرد دولت رضایت دارند

دبیر کل شورای مشورتی استان خراسان رضوی ضمن ابراز انتقاد از فضای انتخاباتی شهر مشهد تصریح کرد: مسئولان باید پاسخگوی مشارکت ۵۱ درصدی مردم مشهد باشند و مهم‌ترین علت پایین بودن سطح مشارکت مردم در مشهد را باید در آن دانست که مدیران دولت در این شهر در اجرایی کردن سیاست‌های دولت موفق عمل نکرده‌اند.

او تصریح کرد: اگر بر اساس آنچه گفته می‌شود کاهش مشارکت در مشهد داشته‌ایم به معنی آن است که مردم از مشارکت سال ۹۲ عقب نشینی داشتند، حال آنکه استنادات و ارزیابی‌ها نشان از آن دارد که مردم از عملکرد دولت طی ۳ سال گذشته رضایت دارند.

دبیر کل شورای مشورتی استان خراسان رضوی عنوان کرد: مشارکت ۵۱ درصدی مردم مشهد نشان از عملکرد ضعیف نمایندگان دولت دارد، حال باید پرسید چرا ۴۹ درصد شهروندان مشهدی در انتخابات شرکت نکردند، آنان نسبت به چه چیزی سوال و ابهام داشتند؟

گندمی ادامه داد: هر چند که ما اصلاح طلبان از همه ظرفیت‌ها برای مشارکت حداکثری مردم استفاده کردیم اما از آنجایی که از برگزاری سخنرانی‌های اصلاح طلبان جلوگیری به عمل می‌آمد، شاهد نتیجه خوبی در بحث مشارکت حداکثری نبودیم.

وی تاکید کرد: نمایندگان دولت در استان باید پاسخگوی مشارکت ضعیف مردم مشهد در انتخابات باشند، چرا مشارکت در تهران باید ۲/۵ رشد کند اما در مشهد این اتفاق نیفتاد.

دبیر کل شورای مشورتی استان خراسان رضوی افزود: فرماندار و مسئولان انتخابات استان باید پاسخگوی سوالات احزاب و تشکل‌ها باشند و باید در یک فضای مناسب به ابهامات و سوالات ما و ۵ نامزد اصلاح طلب استان پاسخ دهند.

اصلاح طلبان علی رغم تمامی مشکلات از دولت حمایت خواهند کرد

گندمی عنوان کرد: قبل از برگزاری انتخابات بنده با جناب سادات و دوستان دیگر به حضور دکتر صادقی؛ رئیس ستاد انتخابات استان رسیدیم و دغدغه‌‌هایمان را مطرح کردیم، اما در مشهد شاهد هیچ گونه همراهی نبودیم.

دبیرکل شورای مشورتی استان خراسان رضوی یادآور شد: اصلاح طلبان استان علیرغم تمامی مسائل، مشکلات و رد صلاحیت ۹۰ درصدی اصلاح طلبان در سطح استان و کشور در انتخابات شرکت کردند و کارنامه قابل دفاعی ارائه کردند و در همه شرایط از دولت در راستای تحقق وعده‌هایش حمایت خواهیم کرد.

وی یادآور شد: دولت تمامی تلاش خود را برای احقاق حق مردم انجام داد، از این رو در سطح کلان از عملکرد دولت راضی هستیم، چرا که ما به عنوان حامی دولت بر این مساله واقف هستیم که دولت طی ۳ سال گذشته به سمت تحقق وعده‌های خویش حرکت کرده است و با مشکلات زیادی نیزروبرو بوده، به طور مثال نتایج خوبی بعد از توافق برجام و تحریم‌ها حاصل کرده است.

مدیران مشهد باید پاسخ قانع کننده‌ای به ابهامات ما داشته باشند

گندمی اظهار کرد: شخص رئیس جمهور و معان اول ریاست جمهوری و وزیر کشور در جریان سوالات و ابهامات ما قرار گرفتند و جنبه حمایتی داشتند، بنابراین از آن جهت که دغدغه دولت، حرمت به آرا و حق مردم است، از مدیران منصوب دولت انتظار داریم که پاسخ قانع کننده‌ای به ابهامات ما داشته باشند.

دبیر کل شورای مشورتی استان خراسان رضوی با بیان اینکه مردم استان هنوز از عملکرد دولت راضی هستند، خاطرنشان کرد: اما روند تغییر واصلاح در مدیران اجرایی حاکم در سطح استان کند است.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف فرمانداری در لغو سخنرانی دکتر محمدرضا خاتمی افزود: این قبیل اقدامات مغایر با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بود حال آنکه جناح مقابل می‌توانستند به راحتی ۴ الی ۵ هزار مخاطب در سالن شهید بهشتی داشته باشند، چرا با تهمت‌ها و توهین‌های جناح رقیب مخالفتی صورت نمی‌گیرد و بر خوردی انجام نشده است.

تغییر در وضعیت سیاسی استان شتاب بیشتری خواهد گرفت

دبیر کل شورای مشورتی استان خراسان رضوی افزود: از آنجایی که ۱۰ نماینده از ۱۸ نماینده استانی را مستقلان، اصلاح طلبان و حامیان دولت تشکیل می‌دهند امیدواریم روند تغییر در وضعیت سیاسی استان شتاب بیشتری گیرد.

او تصریح کرد: آنچه که مهم است آن است که فضای مشهد باید به سمت تعادل پیش رود و مدیران اجرایی روی کار بیایند که همسو با جریان اعتدال گرا هستند.

ریاست مجلس دهم

گندمی در رابطه با پیش بینی ریاست مجلس دهم عنوان کرد: در اکثر کشورهای دنیا متداول است، جناحی که اکثریت را در مجلس کسب کرده، ریاست مجلس را عهده دار شود، از این رو نباید صرف اینکه چه کسی رئیس مجلس شود فضای کشور را تحت تاثیر قرار دهیم، چرا که خروجی آن هیچ نفعی به حال مردم ندارد.

دبیر کل شورای مشورتی استان خراسان رضوی افزود: نمی‌توان چشم بر روی اقدامات لاریجانی در حمایت از برجام و حمایت از سیاست‌های دولت در مقابل افراطیون بست، اما این امر به معنای این نیست که اصلاح طلبان گزینه دیگری ندارند، دکتر عارف گذشت بزرگی در سال ۹۲ انجام دادند و تلاش خوبی برای تحقق وعده‌های دولت داشته باشند.

کد خبر : ۳۵۵۹۰۷