خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

توان مهندسی ایران یک افتخار ملی است

معاون اول رییس جمهور گفت: ساخت سد سیمره آن هم در دوران تحریم نشاندهنده توان مهندسی ایران و در واقع یک افتخار ملی است و تحریم کنندگان ایران باید از این موضوع درس بگیرند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در جریان بازدید از سد و نیروگاه سیمره با اشاره به توانمندی مهندسی و پیمانکاران ایرانی، اظهار داشت: شرکت های پیمانکاری جزو سرمایه های ملی کشور هستند که باید از آنها حفاظت و حراست کنیم.

وی با اشاره به پیچیدگی های موجود در ساخت سد سیمره گفت: احداث چنین سدهایی در انحصار کشورهای پیشرفته است که می توانند کار مهندسی پیچیده با ابزار و تجهیزات مدرن روز انجام دهند.

معاون اول رییس جمهور احداث سد سیمره و نیروگاه آن را یکی از افتخارات ملی کشور دانست و گفت: این توانمندی باید به عنوان یک افتخار ملی ثبت شود و باید به توان مهندسی کشورمان افتخار کنیم.

جهانگیری با یادآوری اینکه بسیاری از تجهیزات مورد نیاز برای احداث این سد باید از خارج وارد می شد و در اختیار مهندسین قرار می گرفت تصریح کرد: به دلیل تحریم های ظالمانه، تجهیزات مورد نیاز به ایران وارد نشد اما توانمندی و خلاقیت مهندسین کشورمان به گونه ای بود که توانستند همه تجهیزات مورد نیاز را در داخل کشور تامین کنند.

وی یکی از اهداف احداث سد سیمره را تولید برق عنوان و خاطرنشان کرد: این موضوع نقش بسیار مهمی در توسعه استان ایلام خواهد داشت.

معاون اول رییس جمهور همچنین تامین انرژی مورد نیاز را یکی از اصلی ترین پیش نیازهای سرمایه گذاری دانست و افزود: اگر بخواهیم یک منطقه را توسعه دهیم، ابتدا باید انرژی مورد نیاز را تامین کنیم.

جهانگیری با اشاره به آبگیری سد کنگیر که صبح امروز در استان ایلام انجام شد خاطرنشان کرد: سد کنگیر با هدف توسعه کشاورزی و تامین آب شرب احداث شده و کشاورزان این منطقه با آسودگی خاطر و اطمینان بیشتر می توانند به زراعت بپردازند.

وی همچنین با اشاره به طرح آبرسانی به شهر ایوان و 32 روستای در مسیر گفت: این طرح نیز کار بزرگی بود که در استان ایلام انجام شد و امیدوارم ثمرات مثبتی برای استان در بر داشته باشد.

 

کد خبر : ۳۵۴۵۱۵