خبرگزاری کار ایران

با حضور سراج انجام شد؛

توافق همکاری‌های آمبودزمانی ایران و ژاپن

رییس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه هجدهمین جلسه هیات مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی که در توکیو در حال برگزاری است، با قائم‌ مقام وزارت داخلی و ارتباطات ژاپن، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که در حاشیه برگزاری هجدهمین نشست اعضای جدید هیات مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی (Asian Ombudsman Association) انجام شد، ایران و ژاپن در خصوص همکاری‌های علمی و عملی و تبادل جدید‌ترین یافته‌های آمبودزمانی و رسیدگی به شکایات مردمی از دستگاه‌های اجرایی و دولتی و بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت‌های یکدیگر به توافق رسیدند.

ناصر سراج که در راس هیاتی در هجدهمین جلسه هیات مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی در شهر توکیو در کشور ژاپن حضور دارد، ضمن دیدار و گفت‌وگو با قائم‌مقام وزارت داخلی و ارتباطات ژاپن در خصوص تبادل تجربه‌های دو کشور ایران و ژاپن که هر دو از جمله موسسین این نهاد آسیایی هستند، اظهار امیدواری کرد که طرفین با بررسی راه‌های همکاری نزدیک‌تر و عملی‌تر، به‌زودی یادداشت تفاهم همکاری در این زمینه را امضاء کنند.

در این دیدار قائم‌مقام وزارت داخلی و ارتباطات ژاپن که وزارتخانه‌اش، مسئولیت آمبودزمان این کشور را عهده‌دار است ضمن تشریح وظایف آمبودزمانی و رسیدگی به شکایات مردمی و نیز امور نظارت و بازرسی این وزارت خانه، برقراری روابط تخصصی آمبودزمانی دو کشور را بسیار بااهمیت برشمرد و اظهار کرد: این مهم در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

در این دیدار طرف ژاپنی ضمن استقبال از فرصت پیش‌آمده برای گسترش و تعمیق روابط دو کشور از سفر آتی نخست‌وزیر کشور متبوعش به ایران و دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی کشورمان سخن گفت و تصریح کرد: همزمان با این سفر بسیار مهم، یادداشت تفاهم همکاری آمبودزمانی میان دو نهاد نظارت و ارزیابی اداری (آمبودزمان) ژاپن و سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران به امضاء خواهد رسید.

کد خبر : ۳۵۳۸۵۴