خبرگزاری کار ایران

با حضور نعمت زاده و ربیعی؛

۸ طرح عمرانی، صنعتی و بهداشتی در بافق یزد افتتاح شد

۸ طرح عمرانی، صنعتی و بهداشتی در مراسمی با حضور وزیران تعاون و صنعت، معدن و تجارت در بافق یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، کارخانه نورد ابویی ازجمله این طرح‌ها است که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد. این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۵۵۰ هزار تن انواع آهن آلات و چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی و بهره برداری از آن آغاز شد.

خوراک این کارخانه شمش آهن است که از طریق گندله سازی تامین می‌شود و محصول نهایی آن می‌لگرد، تیر آهن، نبشی، قوطی و سایر آهن‌آلات است. با بهره‌برداری از کارخانه فولاد ابویی زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۹۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شد. همچنین پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی بافق امروز با حضور وزیر تعاون افتتاح شد.

این درمانگاه تخصصی در زمینی به وسعت ۵ هزار متر مربع و زیر بنای ۴ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی بافق در سه بخش داخلی، اطفال و عمومی آماده خدمت‌رسانی است که ۷ رشته تخصصی نیز باتوجه به وجود ظرفیت فیزیکی، برای تمام تخصص‌ها در این درمانگاه پیش‌بینی شده است. این پلی‌کلینیک شامل داروخانه، اتاق‌پزشک‌عمومی، اورژانس، رادیولوژی، سونوگرافی، چشم‌پزشکی، قلب، گوش و حلق و بینی، اعصاب، جراحی، ارتوپدی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، مطب زنان و کودکان، آندوسکوپی، آزمایشگاه، نمازخانه، سالن کنفرانس و … است.

مرداد ماه سال گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ ساخت این درمانگاه تخصصی در بافق به زمین زده شد و قرار بود طبق ساعت روز شمار طی مدت ۲۴ ماه ساخته شود که اکنون ۶ ماه زود‌تر از موعد مقرر به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این درمانگاه ۹۰ درصد جمعیت بافق به صورت رایگان و بقیه نیز طبق تعرفه‌های موجود از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد. علی ربیعی همچنین ساختمان شبکه بهداشت و درمان بافق را افتتاح کرد.

این ساختمان اواخر سال ۹۱ به عنوان ستاد مرکزی بهداشت درمان شهرستان بافق و زیر مجموعه‌های مربوطه با زیربنای دو هزار و ۴۰۰ متر مربع آغاز شد و امروز به بهره برداری رسید. برای ساخت این بنا، اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده که یک میلیارد آن خیّری شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و بقیه از محل اعتبارات عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تامین و پرداخت شده است.

پروژه سی تی اسکن بیمارستان ولی عصر بافق هم با حضور وزیر تعاو و هیات همراه مورد بهره برداری قرار گرفت. این پروژه با همکاری مشترک شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال تاسیس شده است.

اخذ پروانه تاسیس، تامین نیرو و تامین فضای فیزیکی این پروژه بر عهده دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بوده و شرکت سنگ آهن مرکزی بافق نیز اعتبار ۲۰ میلیارد مورد نیاز خرید دستگاه مربوطه را فراهم و پرداخت کرده است. پنج طرح جوار معدنی نیز امروز با حضور وزیر تعاون مورد بهره برداری قرار گرفت.

کوبینگ خشک (کارخانه پر عیار سازی) سنگ آهن سه چاهون، اصلاح خطوط فراوری، احداث خطوط راه آهن فراوری چغارت با هدف حمل مواد سنگ آهن از طریق خط ریلی به معدن چغارت، دو مخزن ذخیر آب طرح‌های جوار معدنی و زمین چمن کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از جمله این طرح هاست که با حضور ربیعی بهره برداری از آن‌ها آغاز شد. برای اجرای این طرح‌ها بیش از یکهزار و ۸۵۰ ریال سرمایه گذاری شده است وبا بهره برداری از این طرح‌ها بالغ بر ۲۰۰ نفر مشغول به کار شدند. در طرح اصلاح خط شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، عیار سنگ آهن از ۶۶ درصد به ۶۷. ۵ درصد افزایش می‌یابد و پیش نیاز خوراک کارخانه فولاد و گندله سازی را تامین می‌کند.

ظرفیت تولید سالانه کارخانه فرآوری اصلاح خط معدن چغارت بافق سه میلیون تن سنگ آهن پرعیار است که با برنامه ریزی و تجهیزات جدید نصب شده، این میزان تولید تا ۴. ۵ میلیون تن قابل افزایش می‌باشد.

برای ساخت و راه اندازی این کارخانه بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت سنگ آهن مرکزی بافق سرمایه گذاری شده است. همزمان با سفر وزیر تعاون به بافق، پست ۴۰۰/۲۳۰ کیلو ولت نخلستان این شهرستان هم با اعتبار۴۵۰میلیارد ریال افتتاح شد. با افتتاح این پروژه اتصال شبکه ۴۰۰ کیلوولت خراسان با مرکز و جنوب شرق کشور انجام و باعث پایداری شبکه سراسری می‌شود. تأمین بار الکتریکی مشترکان بزرگ صنعتی منطقه و افزایش ضریب اطمینان برقرسانی به شهرستان‌های بافق و بهاباد، از دیگر مزایای این طرح است.

ربیعی همچنین از بیمارستان ۹۶ تختخوابی در حال ساخت بافق هم بازدید کرد. این بیمارستان با زیر بنای ۱۱ هزار و ۷۰۰ متر مربع در سه فاز در حال ساخت است.

جمع اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ۱۸۰ میلیارد ریال است که مرحله اول آن با اعتباری حدود ۴۵ میلیارد ریال به صورت خیری شرکت سنگ آهن مرکزی، فرمانداری بافق و صندوق بازنشستگان فولاد کشور اجرایی شده است.

فاز دوم این پروژه نیز در مرحله تعیین پیمانکار است و با پیش بینی اعتباری معادل ۶۰ میلیارد ریال به زودی آغاز می‌شود. طرح گندله سازی پنج میلیون تنی سه چاهون بافق نیز در سفر یک روزه وزیر تعاون مورد بازدید قرار گرفت. مجری این طرح، شرکت ژاپنی است که با مشارکت شرکت NFC چین و شرکت داخلی، با ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی با آهنگی پر شتاب در حال اجراست.

سرمایه گذاری برای اجرای این طرح ۱۵۷ میلیون یورو اعلام شده که این رقم از طریق یوزانس تامین و هزینه می‌شود و محصول نهایی آن، خوراک کارخانه فولاد سازی به روش احیاء مستقیم را تامین می‌کند.

طرح گندله سازی سه چاهون بافق طبق برنامه زمان بندی تا ۳۶ ماه دیگرتکمیل می‌شود و با تکمیل و بهره برداری از این طرح ۷۰۰ نفر به طور مستقیم و بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وزیر تعاون و هیات همراه همچنین از کارخانه یک میلیون تنی فولاد بافق کسری هم بازدید کرد. این کارخانه با سرمایه گذاری ۴۰۴ میلیون یور توسط شرکت چینی و داخلی ساخته می‌شود.

کارخانه فولاد بافق کسری هم اکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و پنجهزار و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می‌شود. کارخانه آگلو مراسیون بافق هم امروز مورد بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.

ظرفیت تولید سالانه این کارخانه ۸۰۰ هزار تن کلوخه آگلومره برای خوراک کارخانه فولاد کوره بلند است و برای ساخت و بهره برداری از آن یکهزار میلیارد ریال هزینه شده است. هم اکنون در واحد آگلومراسیون بالغ بر ۴۲۰ نفر به کار اشتغال دارند.

این دو وزیر به عنوان نماینده رئیس جمهور در سفر یکروزه هیات دولت به استان یزد به شهرستان بافق سفر کردند. بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلومتری یزد قرار دارد.

کد خبر : ۳۵۳۷۲۵