خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار اعضای جبهه تدبیر و توسعه:

مردم حرف اصلی را می‌زنند/ از حاشیه‌پردازی‌ها پرهیز شود

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این دوره از انتخابات در سیر تحولات پس از انقلاب اسلامی کاملا به عنوان یک موضوع متفاوتی جلوه کرد و لازم است تمامی اقشار و حتی مسوولان یک نگاه دیگری به این انتخابات داشته باشند و در راستای آن باید شناخت خود از کشور را بیشتر کنیم که البته مردم حرف اصلی را می زند و دراین موضوع صحیح است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در دیدار با اعضا و شورای مرکزی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار گفت: دیدار امروز که پس از حماسه هفتم اسفندماه و مشارکت میلیونی ملت ایران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است باعث خوشحالی برای اینجانب بوده و در میان شما عزیزان چهره‌هایی که از قدیم‌الایام در مجلس حضور داشتند به همراه عده‌ای که جدیدا به خانه ملت ورود پیدا کرده‌اند، دیده می‌شود.

او ادامه داد: از این رو باید بگویم که انتخابات رکنی در کشور ماست و بخش‌های مختلف مردم در آن شرکت دارند و از این جهت انتخابات یک امر بسیار مهم و لایحه‌های گوناگون کشور به حساب می‌آید و به نوعی تمامی فعل و انفعال‌های کشور اعم از داخلی و خارجی به این موضوع بستگی دارد که به کمک خدا و با مشارکت مردمی شاهد خلق حماسه‌ای از این هفته‌های اخیر بودیم.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید بگویم که این دوره از انتخابات در سیر تحولات پس از انقلاب اسلامی کاملا به عنوان یک موضوع متفاوتی جلوه کرد و لازم است تمامی اقشار و حتی مسوولان یک نگاه دیگری به این انتخابات داشته باشند و در راستای آن باید شناخت خود از کشور را بیشتر کنیم که البته مردم حرف اصلی را می‌زند و در این موضوع صحیح است.

لاریجانی با اشاره به حصول توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهان عنوان کرد: کشور ما از گردنه‌های بین‌المللی بسیار حساسی عبور کرد که آن مسئله پرونده هسته‌ای ایران بود. پرونده‌ای که در حدود ۱۲ سال کشور را معطوف به خود کرده بود و حتی در بسیاری از محور‌ها مانع پیشرفت جمهوری اسلامی ایران شد اما به هر حال این موضوع تا حدود زیادی حل‌و‌فصل شد و باید بگوییم که ایران صاحب یک دستاورد بزرگ شد و البته نباید از این موضوع چشم‌پوشی کرد که طرف مقابل در این پرونده از هیچ کوششی برای سنگ‌اندازی دریغ نکرده‌اند.

او افزود: اینکه چگونه از این گردنه عبور کنیم و تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم معادله بسیار سختی بود جمهوری اسلامی از آن عبور کرد و در این مسیر تعدادی از کشور‌ها شیطنت‌هایی را روا داشتند اما به هرحال با تمام فراز و نشیب‌ها این پرونده به سرمنزل مقصود رسد. در این راستا نباید از تدابیر رهبر معظم انقلاب چشم‌پوشی کرد به گونه‌ای که از بدو تشکیل این پرونده و حتی در محورهای علمی آن رهنمودهای ایشان گشایش‌گر محورهای دخیل در این پرونده بود که بدون شک این موضوع هم در عرصه‌های بین‌المللی هم تاثیر داشت.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه باید مراقبت‌های بیشتری به خصوص پس از به نتیجه رسیدن برجام در تمامی محورهای مطروحه داشته باشیم، اظهار داشت: بنده با توافق هسته‌ای مخالف نیستم ولی باید مراقبت‌های بیشتری در این خصوص صورت بگیرد که البته در طول مذاکرات کمیسیون‌ها و شوراهای مربوطه چه در مجلس شورای اسلامی و چه دستگاه‌های مربوطه در این پرونده بررسی و نظارت خود را با تمامی قوا عملیاتی کردند و این باعث شد تا بتوانیم به جای خوبی برسیم.

لاریجانی با بیان اینکه در عرصه منطقه‌ای شاهد یک بهم ریختگی امنیتی هستیم، تصریح کرد: در فضای منطقه‌ای به هم ریختگی سیاسی و در راستای آن امنیت را شاهد هستیم که مرزهای کشور‌ها را به هم ریخته و بدون شک تهدیداتی هم بر آن‌ها وارد شده است لذا باید توجه داشت که تمام منطقه غرب آسیا غرق در آتش تروریسم است و ایران همچنان از یک آرامش و اقتدار امنیتی مناسب برخوردار است و علاوه برآن برای حفظ امنیت منطقه هم نقش موثری را ایفا کرده اما همچنان نگرانی ما از شیطنت سعودی‌ها باقی است لذا بهترین کار این است که اوضاع را تحریک نکنیم و همچنان بر صلح و ثبات در خاورمیانه اصرار بورزیم.

رییس قوه مقننه در تشریح آسیب‌های اجتماعی در حوزه داخلی ابراز کرد: در حوزه داخلی آسیب‌های اجتماعی بسیار دامن‌گیر را شاهد هستیم اما باید دانست که برخی از این آسیب‌های اجتماعی زیربنای اقتصادی دارد. زمانی که در خانواده ۳یا ۴ بیکار هستند بدون شک مشکلی ایجاد می‌شود لذا اگر بخواهیم یک ارزیابی کلی از این موضوع داشته باشیم باید بگوییم که اگر بر روی محور اقتصادی متمرکز شویم می‌توانیم در عرصه داخلی با استفاده از ظرفیت خارجی و بین‌المللی کارهایی بزرگی را صورت دهد. از این حیث باید نگاه صادرات محور به بنیه اقتصادی کشور را دقیق‌تر کرده و به خصوص در محورهای انرژی و صادرات محصولات خود تمرکز کند که البته این موضوع مستلزم ایجاد یک آرامش سیاسی و همگرایی ملی است و آن وقت می‌توان اهداف را به صورت دقیق به پیش برد.

لاریجانی در پایان گفت: اگر دولت و مجلس از این نگاه به موضوعات نگاه کنند بدون شک می‌توانید از ظرفیت نیروی مستقل داخلی استفاده کرده و در عرصه بین‌المللی هم که مقدمات آن فراهم شده است می‌توانیم ماموریت ملی بزرگ که علاوه بر مجلس بر دوش مردم و دولت نهاده شده است را به نحوه احسن عملی کنیم لذا اگر برآورد ما از دور نمای آینده درست باشد و از حاشیه‌پردازی‌ها پرهیز شود و فضای کشور به سمت همدلی و وفاق جمعی هدایت شود بدون شک می‌توانیم این مهم را همانطور که رهبری انقلاب خواسته‌اند به سرمنزل مقصود برسانیم.

کد خبر : ۳۵۳۳۲۹