خبرگزاری کار ایران

رامین در گفت‌وگو با ایلنا:

باید آداب تعامل و تحمل رقیب را بیاموزیم

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در دولت احمدی نژاد گفت: باید مدتی بگذرد تا بتوانیم آداب تعامل و تحمل رقیب را داشته باشیم.

محمدعلی رامین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، ابراز داشت: در نظام مردم‌سالاری دینی سرنوشت افراد و مجموعه جامعه به دست حاضران در جامعه سپرده شده و این یک ضرورتی است که می‌توان به حق عمومی تشبیهش کرد و وظیفه حاکمیت است که چنین حقی را به مردم عرضه کند و وظیفه متقابل مردم هم این است که از این امتیاز و حق عمومی برای تعیین سرنوشت خود و آیندگانشان استفاده کنند.

او ادامه داد: البته در تمامی انتخابات‌ها می‌توان معترضانی را دید که همیشه اوضاع بر وقف مراد آنها پیش نمی‌رود و این انتقاد و اشکال بر انتخابات ما وارد است و در مورد تمامی انتخابات‌ها در سراسر جهان عیناً یا شاید هم بیشتر از این وارد باشد. در اینجا اراده شخص و گروه حاکم مدنظر نیست، بلکه قانون باید تنظیم‌کننده امور باشد و همگان باید به قانون تمکین کنند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در دولت احمدی نژاد در پاسخ به اتهام‌زنی‌ها در عرصه سیاسی گفت: همیشه اینگونه موضع‌گیری‌ها پیش می‌آید که دلایل مختلفی دارد؛ یکی از این دلایل کم‌تجربگی ما در عرصه سیاسی و حکومتداری است و باید مدتی بگذرد تا بتوانیم آداب تعامل و تحمل رقیب را داشته باشیم. لذا به نظرم باید مقداری صبر کنیم تا به مرور زمان این موضوع کم‌کم در بین سیاستمداران ما و در بدنه سیاسی کشور ما جا بیفتد.

کد خبر : ۳۵۰۵۸۸