خبرگزاری کار ایران

مقدری در گفت‌وگو با ایلنا:

خلاقیت نسل جوان و کنشگران مدنی، پشتوانه اصلاحات است

سخنگوی شورای راهبری اصلاح طلبان استان اصفهان گفت: خلاقیت نسل جوان، زنان و کنشگران مدنی همواره بزرگترین پشتوانه اجتماعی اصلاحات بوده است.

مهدی مقدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در اصفهان، اظهار کرد: شرایط ستاد‌ها به شکل مطلوبی رسیده و حتی در مناطق شرق نیز مشارکت خودجوش مردم را شاهد بودیم. البته باید خاطرنشان کنم که محدودیت‌ها برای اصلاح طلبان به واسطه فضای سیاسی و امنیتی سال‌های اخیر زیاد بوده، لیکن تجربه و خلاقیت و عقلانیت نیروهای جوان در این دوره راهگشاست.

او ادامه داد: بالاخره، همگان نیک می‌دانند دولت روحانی محصول کنش عقلانی و عملیاتی اصلاح طلبان در سال ۹۲ بود و از این رو میان حامیان دولت و اصلاح طلبان در این دوره اتحاد راهبردی شکل گرفته است و حتی فرا‌تر از آن امروز شاهدیم که چهره‌هایی مثل آقای لاریجانی و مطهری نیز به اردوگاه اصلاح طلبان نزدیک شده‌اند و ما این فرآیند را برای منافع ملی، توسعه و امنیت و ثبات سیاسی مثبت و مفید ارزیابی می‌کنیم.

سخنگوی شورای راهبری اصلاح‌طلبان استان اصفهان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان همواره در تمامی انتخابات‌ها در شرایط نابرابر رقابت می‌کنند؛ چراکه رقیب سیاسی ما تریبون‌ها و رسانه‌های بیشماری را در خدمت دارد. اما این سبب نشده انفعال و ناامیدی در کارزار انتخاباتی ما سایه افکند، ادامه داد: خلاقیت نسل جوان، زنان و کنشگران مدنی همواره بزرگ‌ترین پشتوانه اجتماعی اصلاحات بوده است. به همین منظور تلاش کردیم در لایه‌های مختلف به طور صادقانه با مردم سخن بگوییم؛ تمرکز این دوره کارزار انتخاباتی ما به برنامه محور بودن، نقد ۱۲ سال حاکمیت جناح راست بر مجلس و موضوعاتی چون رونق اقتصادی، بهبود زیست اجتماعی به ویژه برای زنان و جوانان و محیط زیست است. این‌ها صرفاً شعار نیست بلکه در چارچوب برنامه‌های جامع ما تنظیم شده و پشتوانه آن بدنه عظیم نخبگان و مدیران و کارشناسانی است که پس از پیروزی به یاری منتخبان ملت خواهند آمد و به پیشبرد برنامه‌های عملی مبتنی بر این برنامه‌های کمک خواهند کرد.

مقدری اضافه کرد: تجربه به آموخته نتیجه تخریب و فشار به اصلاح طلبان چیزی جز رسوایی عاملان و آمران آن در پی ندارد. اصلاح‌طلبان به دنبال ثبات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی برای مملکت هستند و بنا ندارند با هیاهوسالاری زمینه‌های خروج نخبگان و سرمایه‌گذاران را فراهم کنند.

او گفت: اصلاحات از امید و آرامش در شعار‌هایشان بهره گرفته‌اند تا پیام صلح و اصلاحات را با نوسازی خانه ملت مخابره کنند. اما برای تخریب‌های احتمالی برنامه‌ریزی‌هایی نیز ترتیب دادیم و مذاکره‌ها و تعامل خوبی با بدنه اجرایی و نظارتی برقرار ساختیم و امید داریم که نتیجه دهد.

کد خبر : ۳۴۹۵۴۴