خبرگزاری کار ایران

منتجب‌نیا به ایلنا خبر داد:

جلسات سری اصولگرایان برای آوردن ۱ میلیون نفر به تهران

قائم‌مقام حزب اعتمادملی گفت: تندروها در جلسات سری تصمیم گرفتند جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون نفر را از روستا‌ها به تهران بیاروند و بودجه‌ای هم برای آن در نظر گرفتند تا آنها در تهران رای بدهند و آرای خود را بالا ببرند، لذا برای این مسئله باید وزارت کشور فکری کند چراکه برخی نهاد‌ها از پول بیت المال هزینه می‌کنند تا مردم را برای رای دادن به تهران بیاورند.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به لیست اصلاح‌طلبان و چهره‌های حاضر در آن اظهار داشت: درست است افرادی که در لیست اصلاح‌طلبان هستند، در غیبت چهره‌های شاخص انتخاب شده‌اند، اما این لیست در حد خود لیست قابل قبولی است؛ به ویژه اینکه در بخش‌های اقتصادی دارای تجربه و مهارت لازم هستند، ضمن اینکه نباید اعضای اصلاح طلب را منحصر به لیست تهران کنیم.

«فهرست امید» اصلاح‌طلبان به مراتب قوی‌تر از اصولگرایان است

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه باید ۲۹۰ نماینده به مجلس بفرستیم که در مناطق و حوزه‌های مختلف افراد قوی در رشته‌های مختلف فراوان‌اند، اگرچه خیلی مشهور نیستند اما از نظر شایستگی در سطح بالا هستند و در مقایسه لیست اصلاح‌طلبان با اصولگرایان می‌بینیم «فهرست امید» اصلاح‌طلبان از جنبه علمی و تجربی به مراتب قوی‌تر است.

اصولگرایان در این ۱۲ سال چه کار می‌کردند که الان به فکر معیشت مردم افتاده‌اند؟

قائم مقام دبیر کل اعتماد ملی با بیان اینکه آنها چهره‌های شاخص آوردند، این افراد نخبه و باتجربه افراد غیرمشهور اصلاح‌طلبان هستند، اظهار داشت: همین اهمیت بر‌تر ماست که افرادی که دم از رفاه و معیشت و حل مشکلات اقتصادی می‌‌زنند، چطور نتوانستند در دوره‌های ۷ و ۸ و ۹ که مجلس در انحصار آنها بوده و اصلاح‌طلبان در اقلیت بودند اقتصاد کشور را سامان دهند و بعد از سه دوره متوالی مجلس الان به فکر حل معیشت مردم افتادند؟

او افزود: این سوال مطرح می‌شود پس این ۱۲ سال نمایندگان اصولگرای مجلس چه کار می‌کردند؟ اگر تورم فزاینده داشتیم و واردات از کشورهایی مثل چین و ترکیه و روسیه به ایران افزایش پیدا کرد، مسئول آن چه کسانی بودند؟

شعار اقتصادی اصولگرایان فریب تبلیغاتی است

منتجب‌نیا با بیان اینکه اصولگرایان ۸ سال دولت را در اختیار داشتند اما هیچ گام موثری برنداشتند، تصریح کرد: اصولگرایان امروز با شعار حل معیشت مردم وارد صحنه شده‌اند اما باید به صراحت گفت که این شعار فریبنده تبلیغاتی است، چراکه می‌خواهند مردم را با مسئله اقتصاد فریب دهند.

مجلس دهم باید سوءمدیریت ۱۲ سال قبل را جبران کند

عضو شورای مشورتی سیدمحمد خاتمی با بیان اینکه دولت یازدهم تاوان سوء‌مدیریت دولت قبل داد، اظهار داشت: هماکنون مجلس دهم نیز باید سوءمدیریت ۱۲ سال قبل را جبران کند.

او متذکر شد: در این سه دوره ۷ و ۸ و۹ مجلس شورای اسلامی قانون غنی و قوی موثر در جامعه نمی‌توان پیدا کرد که گام مناسبی برای حل مشکلات جامعه برداشته باشد. در مجالس اول و دوم و سوم عمده قوانین مؤثر تصویب شد و در چهارم و پنجم و ششم هم گام‌های بلندی برداشته شد اما در مجالیس هفتم هشتم و نهم قوانینی به نفع خود نمایندگان تصویب می‌شد؛ مثل امتیاز دادن به نمایندگان مجلس که اساس این طرح بالا بردن امتیازهای نمایندگان بود. در برخورد با دولت و مسائل مختلف بیشتر جنبه‌های شخصی و جناحی و حزبی مورد توجه قرار گرفت و اساسا شاهد نبودیم در این سه مجلس گامی برای حل مشکلات مردم برداشته شده باشد.

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی با طرح این پرسش که در زمینه نظارت که دومین وظیفه مجلس است باید دید چگونه نظارت کردند که این همه فساد و چپاول ایجاد شد؛ اظهار داشت: اصولگرایان اگر با دولت قبل همراه بودند که مقصر بودند. اگر هم دم بر نیاوردند، باز هم مقصرند. چطور در دولت روحانی بیشترین حجم سوال‌ها و استیضاح‌ها را داشتیم اما در دولت قبل سکوت کردند. لذا به صراحت باید بگویم نه در بعد قانونگذاری گام بلندی برداشتند، نه در بعد نظارتی کاری انجام دادند.

اصولگرایان مجلس را کانون حزبی خود کردند

منتجب‌نیا با بیان اینکه اصولگرایان مجلس را کانون حزبی خود کردند و تریبون مجلس، جناحی بود که همیشه سخنان تفرقه‌انگیز از آن به گوش می‌رسید، یادآور شد: تاکید امام این بود که تریبون مجلس نباید محل هتاکی و توهین باشد، اما در این ۱۲ سال توهین‌هایی شنیده شد که سابقه نداشته و مردم هم صبورانه تحمل کردند.

عضو شورای مرکزی اعتماد ملی گفت: امیدواریم مردم با گفتن «نه قوی» به نیروهای تندرو، روند آینده مجلس را کنترل کنند.

شایعه تعطیلی روز شنبه، بازی انتخاباتی اصولگرایان است

او با بیان اینکه دو هشدار به مردم شریف خودمان می‌دهم، خاطرنشان کرد: اصولگرایان و تندروها با مسئله تعطیلی روز شنبه تلاش می‌کنند دولت را وادار به تعطیلی مدارس کنند و مردم به مسافرت بروند و در تهران نباشند تا لیست اصلاح‌طلبان رای نیاورد و با مشارکت حداقلی پیروز انتخابات شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تندروها می‌دانند اگر مردم پای صندوق نیایند، آنها شکست می‌خورند لذا می‌خواهند مشارکت مردم کم باشد. به همین دلیل این هشدار را به اعضای دولت و مردم می‌دهم که ما از این تعطیلات ضربه خوردیم و یادآوری می‌کنم که از خیانت‌های دولت قبل همین تعطیلی‌های مکرر بود. این توطئه خطرناکی است؛ نکند دولت تحت تاثیر این فشار‌ها قرار گیرد.

بودجه‌ای برای آوردن ۱ میلیون نفر از روستا‌ها به تهران در نظر گرفته‌اند

منتجب‌نیا ابراز داشت: از چند ماه قبل خبردار شدیم تندروها در جلسات سری تصمیم گرفتند جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون نفر را از روستا‌ها به تهران بیاروند و بودجه‌ای هم برای آن در نظر گرفتند تا آنها در تهران رای بدهند و آرای خود را بالا ببرند، لذا برای این مسئله باید وزارت کشور فکری کند چراکه برخی نهاد‌ها از پول بیت المال هزینه می‌کنند تا مردم را برای رای دادن به تهران بیاورند.

از گام اول به اصلاح‌طلبان ظلم شد

او خاطرنشان کرد: به صراحت یک رقابت کاملا نابرابر و تبعیض‌آمیز میان اصلاح‌طلبان و اصولگرا‌ها ایجاد شده که از گام اول به اصلاح‌طلبان ظلم شد. ابتدا مردم با امید ثبت‌نام کردند و حضرات آن را تهدید قلمداد کردند؛ گویا این‌ها که ثبت‌نام کردند، دشمن ملت بودند. در حالی که آنها فرزندان ملت بودند، حضرات آنها را توطئه دانستند.

وقتی وزارت کشور زیر بار خلاف قانون نرفت، گفتند هیات‌های اجرایی فله‌ای تایید کرده‌است

منتجب‌نیا تایید صلاحیت‌ها توسط هیات‌های اجرایی را کاملا خوب توصیف کرد و افزود: تنها از ۴ مرجع قانونی استعلام شد و دولت و وزارت کشور زیر بار فشار‌ها نرفت. وقتی وزارت کشور زیر بار خلاف قانون نرفت، گفتند هیات‌های اجرایی فله‌ای تایید کرده‌اند. در حالی که مو به مو قانون اجرا شده بود.

قائم مقام اعتماد ملی به مرحله بعد اشاره و تصریح کرد: بعد از این مرحله هیات نظارت شروع به قلع و قمع نیروهای اصلاح‌طلب کرد. بیشترین حجم رد صلاحیت‌ در این مرحله صورت گرفت و اکثریت نیروهای شاخص را حذف کردند. این فاجعه تاریخی است که بیش از ۹۰ درصد چهره‌های اصلاح‌طلب ردصلاحیت شوند، امید بود شورای نگهبان تجدیدنظر و احقاق حق کند. این شورا هم تعدادی از تایید صلاحیت‌شده‌ها را رد کرد و جمعی از افراد غیرمشهور را تایید کرد؛ چهره‌های شاخص رای‌آور را تایید نکردند، بعد از آن هم اصلاح‌طلبان را بین خوف‌و‌رجا نگه داشتند و تعدادی را در مراحل بعدی رد کردند، جالب اینکه بعد از شروع تبلیغات انتخابات، چند نفر را رد صلاحیت کردند یا جلوی انتقال آنها را گرفتند.

حمایت بی‌بی‌سی از لیست اصلاح‌طلبان را علم کردند

عضو شورای مشورتی گفت: روز گذشته تازه فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان به صحنه آمده، چون نفرات هنوز قطعی نبود. در یک کلام تمام فرصت‌ها را از اصلاح‌طلبان گرفتند تا در مضیقه شدید قرار گیرند. آنها به شدت از موفقیت اصلاح‌طلبان وحشت کردند و الان هم حمایت بی‌بی‌سی از لیست اصلاح‌طلبان را علم کردند و تهمت بزرگی را نثار فرزندان انقلاب کردند.

منتجب‌نیا گفت: تعجب می‌کنم اگر رسانه‌های غربی به نفع آن‌ها صحبت کنند، حرفشان می‌شود وحی منزل و به آن می‌بالند، اما اگر یکی از رسانه‌های بیگانه از اصلاح‌طلبان حمایت کند، بهانه‌ای برای متهم کردن اصلاح‌طلبان قرار می‌دهند. در این شرایط نابرابر مردم شاهدند اصلاح‌طلبان در ‌‌نهایت مظلومیت و غربت به‌سر می‌برند. در مسلخ رد صلاحیت‌ها چهره‌شان زخمی شده، اما راست‌قامتان اصلاح‌طلب پرچم اصلاحات و اعتدال را با بزرگانی مثل هاشمی، روحانی و عارف به‌دست گرفتند و امیدواریم مردم جمعه جواب قاطعی به آنان که می‌خواهند ملت را از صحنه خارج کنند، بدهند.

کد خبر : ۳۴۹۵۲۹