خبرگزاری کار ایران

محتشمی‌پور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

از مجموع سی اصلاح‌طلب حمایت می‌کنیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به انتخابات مجلس گفت: از مجموع سی اصلاح‌طلب حمایت می‌کنیم.

فخرالسادات محتشمی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، حضور جوانان در لیست اصلاح‌طلبان را اقدامی مثبت ارزیابی و اظهار کرد: حضور این جوانان آغاز خوبی برای اعتماد به نسل سومی‌های انقلاب است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به حضور ۳۰ درصدی بانوان در لیست اصلاح طلبان، گفت: ما از مجموعه ۳۰ فردی که در این لیست قرار گرفتند فارغ از قابلیت‌های فردی آن‌ها حمایت می‌کنیم. در این لیست، افراد توانمند، با تجربه و متخصص هستند که همین مسئله رای‌دهنده‌ها را به حمایت و پشتیبانی بیشتر از این لیست ترغیب می‌کند.

او تصریح کرد: اما فرا‌تر از تخصص افراد دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی وجود دارد که ما بتوانیم درفضای امن و آرام دیدگاه‌های خودمان را پیش ببریم و مانع حضور تندرو‌ها در عرصه سیاست شویم در مجموع این لیست با همین هدف و نیت وارد عرصه انتخابات شده است.

این بانوی اصلاح‌طلب، حضور چهره‌های جوان و اقتصادی در لیست اصلاحات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خیلی خوشحالم که در لیست دو جوان هستند؛ به خصوص سیده فاطمه حسینی که جوان هم هستند. البته ما امیدوار بودیم جوانان بیشتری در لیست بودند، اما همین هم آغاز خوبی است و امیدواریم هم جوانان به این لیست اقبال کنند و هم پدران و مادران به آن‌ها اعتماد کنند و بدانند که آینده به دست این جوانان است. همانطور که در ابتدای انقلاب به نسل جوان انقلاب اعتماد کردند و اداره امور را به دست آن‌ها سپردند، امروز هم باید به نسل سوم انقلاب اعتماد کرد.

او در توصیه‌ای به کاندیداهایی که به مجلس دهم راه پیدا می‌کنند، گفت: کاندیداهای جوان راه یافته به مجلس دهم نماینده جوانان، رسالت بزرگی دارند و باید در مجلس به صورت چند وجهی کار کنند. اهمیت این موضوع به این خاطر است که این افراد به عنوان کاندیدای مردم تهران که جمعیت ۵میلیونی دارد و شامل اقشار مختلف با حاشیه‌های خاص و گروه‌های حاشینه‌نشین است، وارد مجلس می‌شوند، لذا هم در بحث ملی و سیاست‌های کلان و هم مسائل اقتصادی که تخصص ایشان به طور خاص است و هم در مسائل جوانان و زنان باید فعال باشند. پیشنهادم این است که نمایندگان تیم‌های خود را از همین حالا برای مشاوره آماده کنند چون امروز روزی نیست که نماینده مجلس به توان فردی خودش اکتفا کند و هر نماینده باید در زمینه‌های مختلف تیم‌های مشاوره‌ای خود را برای حضور در عرصه مجلس آماده کند.

کد خبر : ۳۴۹۵۰۲