خبرگزاری کار ایران

احمد مازنی:

لبخند را به لبان مردم بازگردانیم

نامزد اصلاح طلبان تهران گفت: امروز جامعه ما از نظر شادمانی در جایگاه شایسته ای قرار ندارد و معتقدم باید همه توان دولت و مجلس برای ایجاد امنیت و آرامش روحی جامعه به خدمت گرفته شود.

حجت الاسلام احمد مازنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: یک جامعه غمگین نمی‌تواند در مسیر پیشرفت گام بردارد و افسردگی اجتماعی سمی مهلک است که بر اساس آمارهای موجود این وضعیت نگران کننده است و باید ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در این راستا به کار گرفته شود.

این مدرس دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی ادامه داد: شاد کردن جامعه، یکی از عبادات بزرگ است و به صورت‌های گوناگون در روایات بسیاری وارد شده و این روایت‌ها بیانگر این حقیقت است که شاد کردن افراد محبوب‌ترین عبادت‌ها نزد خدای متعال است.

عضو سابق شورای اجتماعی کشور تاکید کرد: طبق نظام ارزشی اسلام، جامعه‌ای پویا و رو به پیشرفت است که در آن جامعه شاخص‌های نشاط و شادابی بالا باشد و جامعه‌ای که آمار افسردگی اجتماعی در آن نگران کننده باشد، نمی‌تواند در مسیر توسعه گام بردارد.

این پژوهشگر اجتماعی خاطرنشان کرد: شادی و نشاط، یکی از نیاز‌ها و ضرورت‌های فطری در زندگی هر انسان است و بدون آن افسردگی، خمودگی و عدم انگیزه بر انسان و جامعه حاکم می‌شود، همانطور که امام علی (ع) می‌فرماید: شادی نفس را می‌گشاید و نشاط را بر می‌انگیزاند.

او با تاکید بر انتخابات پیش رو ادامه داد: نشاط اجتماعی، نشاط سیاسی را رقم می‌زند و باید بستر مشارکت اجتماعی را فراهم کنیم تا شاهد حضور موثر مردم در عرصه‌های مهم مانند انتخابات باشیم.

مازنی گفت: باید لبخند را به لب مردم بازگردانیم و شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه به گونه‌ای باشد تا مردم فرصت کافی برای یک زندگی آرام و بی‌استرس را داشته باشند.

او با اشاره به آمارهای متعدد آسیب‌های اجتماعی گفت: وقتی کار‌شناسان مسائل اجتماعی مکررا زنگ‌های هشدار در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی را به صدا در آوردند و وقتی آمار اعتیاد و طلاق را به عنوان هشدار برای آینده ایران بیان کردند باید مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم در برنامه ششم توسعه توجه بیشتری به سلامت اجتماعی می‌کرد، چرا که این موضوع زنگ خطری برای جامعه خواهد بود.

مازنی گفت: امیدوارم مجلس دهم در تدوین و تصویب برنامه ششم توجه بیشتری به سلامت اجتماعی داشته باشد تا شاهد کمتر شدن آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی باشیم.

کد خبر : ۳۴۸۹۷۶