خبرگزاری کار ایران

خاتمی در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس اصلاح‌طلبان حامی فساد و تحریم نیست/اصولگرایان مرز خود را با قانون‌شکنان افراطی مشخص کنند

نائب رئیس مجلس ششم تاکید کرد: اصلاح‌طلبان می‌خواهند مجلسی را تشکیل بدهند که حامی قانون‌شکنی، فساد، جنگ و تحریم نباشد.

سید محمدرضا خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا‏، با اشاره به فضای انتخاباتی کشور گفت: متاسفانه انتخابات در شرایطی نابرابر در حال برگزاری است. دست اصلاح‌طلبان برای ورود این میدان آن چنان پر نیست ولی به خاطر علاقه به جمهوری اسلامی ایران و پایبندی به اصول دموکراسی علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌ها وارد میدان انتخابات شده‌اند.

او ادامه داد: ما امیدوار هستیم با آگاهی و بصیرتی که در مردم وجود دارد و تجربه تلخ حاکمیت مطلق اصولگرایان و محافظه‌کاران در سال‌های گذشته مردم گام دوم را محکمتر از گام اول بردارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با یادآوری شرایط انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور در انتخابات سال ۹۲ اظهار داشت: گام دوم که در انتخابات مجلس برداشته خواهد شد گام بلندی در جهت دستیابی به آرمان‌ها نیست اما گامی جلو برای بهبود وضعیت کنونی کشور خواهد بود.

نایب رییس مجلس ششم با بیان اینکه اصلاح‌طلبان می‌خواهند مجلسی را تشکیل بدهند که حامی قانون‌شکنی، فساد، جنگ و تحریم نباشد، تصریح کرد: ‌ این مجلس باید در عین انجام وظایف خود و نظارت بر دولت و سایر نهادهای حاکمیتی همراه خوبی برای دولت یازدهم برای از بین برداشتن محدودیت‌ها و مشکلات باشد تا حاصل آن گشایش در معیشت مردم فضای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و همچنین گشایش‌های بیشتر در سیاست‌های خارجی باشد.

او درخصوص وضعیت اصولگرایان نیز خاطرنشان کرد: اصولگرایان بار سنگینی از حمایت از یک جماعت قانون‌شکن و قانون‌گریز افراطی را بر دوش دارند و تا وقتی که تکلیف خود را با این جماعت و آن سابقه حمایتشان از دولت قبل روشن نکنند، نباید امیدوار به حمایت مردم باشند.

نماینده اول مردم تهران در مجلس ششم با بیان اینکه اصولگرایان باید شجاعت عذرخواهی از گذشته‌شان را داشته باشند، ابراز داشت: در صورت عذرخواهی و اصلاح روندهای گذشته است که ممکن است از سوی مردم تمایلی نسبت به آن‌ها ابراز شود که متاسفانه تاکنون چنین رویکردی از سوی آنها دیده نمی‌شود.

خاتمی اظهار داشت: متاسفانه اصولگرایان در شرایط کنونی امید‌هایشان به دوپینگ‌هایی است که به آنها می‌رسد، اما اثرات این دوپینگ‌ها کوتاه‌مدت است نه بلندمدت.

کد خبر : ۳۴۸۹۴۷