خبرگزاری کار ایران

غفوری‌فرد در گفت‌وگو با ایلنا:

لیست اصولگرایان با سهم‌خواهی تهیه شد/ موتلفه حقم را نادیده گرفت

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر این قوانین که توسط ائتلاف اصولگرایان تهیه شده، اجرا می‌شد، قطعاً من هم تمکین می‌کردم اما هنگامی‌ که رسماً اعلام می‌کنند که فلانی سهم فلان آقا است، وضعیت متفاوت خواهد بود.

محمدحسن غفوری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با تاکید بر این‌که به هیچ‌عنوان قصد ندارد به نفع لیست ائتلاف اصولگرایان انصراف دهد، گفت: اگر انتخاب افراد برای حضور در لیست ائتلاف اصولگرایان براساس شاخصه‌های مورد تایید خود دوستان انجام گرفته‌بود، شاید توقع و انتظارشان مبنی بر انصراف افرادی که در لیست نهایی قرار ندارند، تاحدودی قابل قبول بود اما حال که انتخاب افراد با انگیزه‌های غیرشفاف انجام شده، نمی‌توان انتظار داشت همه به نفع این ائتلاف انصراف دهند.

نباید مردم را از حق کاندیداشدن محروم کنیم

او گفت: البته من اساساً با طرح چنین انتظاری مخالفم، چراکه فارغ از بحث توجه به شاخص‌ها برای تهیه لیست یا بی‌توجهی به آن، توقع بی‌جا و نادرستی است که انتظار داشته‌باشیم، همه افراد خارج از لیست انصراف دهند، چراکه به هرحال هر فردی حق دارد نامزدی خود را اعلام کند و کسی حق ندارد، مردم را از کاندیدا شدن محروم کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدم در صورت پذیرش قوانین یک بازی و اجرای تام و تمام این قوانین، باید نتیجه را بپذیریم.

این نامزد اصولگرای مجلس دهم در تشریح برخی از قوانینی که در شورای ائتلاف اصولگرایان زیرپا گذاشته شد، گفت: یکی از این قوانین دوری از هرگونه سهم‌خواهی بود. قانون دیگر توجه به آرای هر نامزد بنابر نظرسنجی‌ها بود و همچنین یکی دیگر از این شاخصه‌ها که کمتر موردتوجه قرار گرفت، تجربه و سواد نامزد‌ها بود.

شوخی غفوری‌فرد درباره نحوه تهیه لیست اصولگرایان

او ادامه داد: به هر حال امتیازدهی به افراد برای تهیه چنین لیستی باید بر اساس ویژگی‌های نامزد‌ها باشد و این ویژگی‌ها باید مشخص باشند و اگر نمی‌خواهند به سواد و تجربه افراد دقت کنند، به بی‌سوادی آن‌ها امتیاز بدهند یا مثلاً بلندی قد نامزد‌ها را در نظر بگیرند و بر اساس قدبلندی و قدکوتاهی لیست را تهیه کنند اما در عمل به هیچ‌کدام از ویژگی‌های افراد توجه نشد!

غفوری‌فرد اضافه کرد: اگر این قوانین که توسط شورای ائتلاف اصولگرایان تهیه شده، اجرا می‌شد، قطعاً من هم تمکین می‌کردم اما هنگامی‌که می‌بینم این قوانین اجرا نشده و رسماً اعلام می‌کنند که فلانی سهم فلان آقاست، وضعیت متفاوت خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که سهم‌خواهی در شورای ائتلاف اصولگرایان به چه شیوه‌ای انجام شده، گفت: البته از ابتدا نگفتند که به‌عنوان مثال ۸ نفر سهم جبهه پایداری است اما به هرحال درمورد چند نفر این تبعیض اعمال شد و به صرف این‌که سهم فلان آقا بوده‌، توجهی به شاخصه‌ها و ویژگی‌هایش نشد یا فرد دیگری در لیست قرار گرفت تا شخصاً لیست ندهد و در نتیجه کسانی در لیست قرار گرفتند که بعضاً رای کمتری نسبت به برخی از افراد خارج از لیست دارند.

حذف ۷ نفر از لیست اصولگرایان در دقیقه ۹۰

این نامزد اصولگرای لیست «صدای ملت» با بیان این‌که میثاق باید دوطرفه باشد، یادآور شد: گفته‌بودم در صورت تهیه لیست براساس شاخصه‌ها، انصراف می‌دهم و امروز هم تکرار می‌کنم اگر ۳۰ نفری که در لیست قرار گرفتند، شرایط بهتری نسبت به من دارند، انصراف می‌دهم اما در جریان تهیه لیست در شورای ائتلاف اصولگرایان شاهد بودیم که در انتهای کار ۷ نفر از کسانی که در لیست بودند، حذف شدند و فارغ از این، رای و امتیاز من از بسیاری از افراد دیگر این لیست هم بالا‌تر بود.

غفوری‌فرد تصریح کرد: نامزدهای انتخابات باید پیش از هر چیز خود را نماینده مردم بدانند، نه نماینده اسم‌ها و افراد!

وقتی موتلفه حقوقم را نادیده می‌گیرد، باید به فکر خودم باشم

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال آیا حضور چند نفر از اعضای این حزب در لیست، ادامه فعالیت‌های حزبی موتلفه را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد، اعلام کرد: صحبت در خصوص موتلفه را باید به بعد از انتخابات موکول کنیم؛ با این حال باید بگویم که هدف از عضویت در یک حزب این است که به پشتوانه آن، بتوان بهتر از حقوق خود دفاع کرد اما هنگامی که می‌بینم به تنهایی بهتر از حقوق خود دفاع می‌کنم یا حزبی که عضو آن هستم، حقوق من را نادیده می‌گیرد، باید برای خود فکر دیگری کنم.

کد خبر : ۳۴۸۳۲۸