خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت:

منتظر خبرهای خوب در تایید صلاحیت‌ها هستیم

سخنگوی دولت گفت: همچنان منتظر خبرهای خوب در حوزه تایید صلاحیت‌ها برای انتخابات هستیم و انشاءالله با پیگیری‌های دولت و همکاری شورای نگهبان همین روزها این خبرهای خوبی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت (سخنگوی دولت) در حاشیه مراسم افتتاحیه موزه کتاب و میراث مکتوب ایران ضمن اشاره به اهتمام ویژه دولت به مسائل فرهنگی و به‌ویژه حوزه کتاب در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان مشخص شدن تکلیف بودجه سال ۹۵ گفت: امیدواریم با جلسات منظمی که با مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم؛ بعد از انتخابات ۷ اسفند بودجه سال ۹۵ نیز به‌صورت نهایی از طرف مجلس به دولت اعلام شود.

نوبخت افزود: حتی اگر یکی دو هفته بعد از سال ۹۵ و مثلا در سومین هفته سال آتی تکلیف بودجه به دولت اعلام شود نیز با تمهیداتی که درنظر گرفته‌ایم؛ مشکلی برای اجرایی شدن آن و به‌ویژه افزایش حقوق کارمندان نخواهیم داشت.

سخنگوی دولت همچنین تاکید کرد: همچنان منتظر خبرهای خوب در حوزه تایید صلاحیت‌ها برای انتخابات هستیم و انشاءالله با پیگیری‌های دولت و همکاری شورای نگهبان همین روز‌ها این خبرهای خوب اعلام می‌شود.

نوبخت در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه دولت در قبال تعاملات فرهنگی گفت: مسلما وقتی از روابط سازنده با جهان صحبت می‌کنیم، بخشی از این تعامل به روابط فرهنگی وابسته است. در برقراری با تعامل فرهنگی با سایر کشور‌ها نیز اولویت با کشورهایی‌ است که وجه اشتراک تاریخی مذهبی و فرهنگی مشابه بیشتری داریم. البته رشد ۴۷ درصدی بودجه بخش میراث گردشگری نیز ناشی از همین شیب مثبت تعامل فرهنگی با دنیاست.

کد خبر : ۳۴۶۶۰۵