خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

رویکرد منطقی دولت یازدهم، شرایط بین‌المللی را به نفع ما تغییر داد

دبیر کل خانه کارگر گفت: امیدواریم در کنار ارتقا مقام کارگر در مناسابت تولید شاهد حضور چشمگیرتر کارگران زنان در بازار رسمی کار و افزاش نقش مشهود آنها در توسعه کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار کارگری ایلنا، علیرضا محجوب در همایش بزرگ اتحادیه سراسری زنان کارگر که در دومین روز دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی در مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار شد، گفت: ما به پاس شهامت و جانبازی شهدای انقلاب و هشت‌سال دفاع مقدس است که در امنیت و آسایش نفس می‌کشیم و با درود به تمام شهدای کارگری و درود به رهبر کبیر انقلاب، باید در حفظ و حراست این انقلاب بکوشیم.

او با تقدیر از اقدامات دولت در موضوع سخت و پیچیده برجام افزود: اکنون بر همه مشخص شد راهی که رییس جمهور و هیات دولت آن را به سرانجام رساندند، به جز با شجاعت و پیگیری‌های زیاد آنها محال بود به نتیجه برسد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: در شرایطی که اگر این توافق انجام نمی‌شد، ممکن بود این مشکل منجر به جنگ جدیدی شود. هر چند که ما در هیچ زمانی متقاضی جنگ نبوده و نیستیم و هشت سال جنگ نابرابر نیز به ما تحمیل شد چنانچه ده‌ها کشور با تحریک و حمایت و دادن سلاح به رژیم صدام به او در جنگ با ایران کمک کردند.

محجوب بابیان اینکه تمام شواهد این ۳۷ سال انقلاب نشان می‌دهد ما هیچ زمان در دشمنی پیشقدم نبوده‌ایم گفت: در پرونده انرژی هسته‌ای کشورهای دیگر می‌خواستند ما را به سمت جنگ هدایت کنند اما دولت یازدهم با رویکرد متفاوتی شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای را به نفع ما تغییر داد.

وی همچنین در نقد کارنامه هشت‌ساله دولت گذشته گفت: در این دوران شاهد بیشترین واردات بودیم که این امر بزرگترین ضربه را به تولید و اقتصاد کشور وارد کرد.

دبیرکل خانه کارگر افزود: دولت یازدهم با اینکه اداره کشور را با و جود مسائل و مشکلات مالی و اقتصادی فراوان تحویل گرفت، تمام سعی خود را برای رونق اقتصاد و حفظ ارزش پول به کار بست. اکنون نیز که بهای نفت به زیر بشکه‌ای ۲۰ دلار رسیده است، همچنان گرفتاری‌های دولت برای اداره صحیح مملکت ادامه دارد.

محجوب افزود: با توجه به نزدیک بودن شرایط حساس انتخابات پیش رو، امیدواریم با انتخاب مجلسی که دولت را همراهی کند، بتوانیم رونق در کار و تولید و اقتصاد را شاهد باشیم چراکه اگر مجلسی همدل و همراه دولت روی کار نیاید، نمی‌توانیم شاهد اقتصادی و بهبود وضعیت جامعه باشیم.

رییس فراکسیون کارگری مجلس افزود: طبق آمار رسمی امروز بیکاری زنان دوبرابر مردان کشور است، بنابراین باید تمام تلاشمان بر این امر متمرکز باشد کسانی را در این انتخابات حمایت کنیم که بتوانند با گرفتن مالیات از اغنیاء رکود اقتصادی را به نفع فقرا بشکنند.

دبیرکل خانه کارگر گفت: امیدواریم در کنار ارتقا مقام کارگر در مناسابت تولید، شاهد حضور چشمگیر‌تر کارگران زن در بازار رسمی کار و افزاش نقش مشهود آنها در توسعه کشور باشیم.

کد خبر : ۳۴۳۷۱۰