خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار وزیر اقتصاد لبنان:

ایران اهتمام خاصی به حل مشکلات کشورهای منطقه دارد

وزیر اقتصاد و بازرگانی لبنان که به عنوان رئیس طرف لبنانی هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و لبنان به تهران سفر کرده است، با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، آلان حکیم در این دیدار ضمن تبریک توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌های بینالمللی علیه جمهوری اسلامی ایران به جایگاه مهم کشورمان در منطقه اشاره کرد و با تاکید بر لزوم ارتقای روابط اقتصادی دو کشور ابراز امیدواری کرد بابرگزاری هفتمین اجلاس کمیسیون همکاری های اقتصادی دو کشور مرحله جدیدی در روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لبنان آغاز شود.

امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه نیز با تشریح آخرین تحولات  روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اهتمام خاصی به حل مشکلات کشورهای منطقه از جمله سوریه و لبنان دارد و در این راستا بر لزوم همکاری میان کشورها تاکید دارد.

امیر عبداللهیان ضمن حمایت از گسترش مناسبات همه جانبه تهران و بیروت، استقبال جمهوری اسلامی ایران را از هر گونه ابتکار عمل جریان های سیاسی لبنان برای انتخاب رئیس جمهور  از طریق توافق و تفاهم همه نیروهای سیاسی آن کشور اعلام داشت.

کد خبر : ۳۴۳۴۱۵