خبرگزاری کار ایران

در دیدار با رئیس مجلس مالزی مطرح شد؛

درخواست افخم برای توسعه روابط تهران – کوالالامپور

سفیر ایران در مالزی در دیدار با رییس مجلس نمایندگان مالزی توسعه روابط دو کشور را خواستار شد.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم در این دیدار با اشاره به روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران با مالزی به‌ویژه در زمینه پارلمانی، از توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری استقبال کرد.

وی با ابلاغ سلام گرم علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، تشکیل گروه دوستی پارلمانی میان مجالس دو کشور در سال گذشته و ضرورت فعال شدن هرچه بیش‌تر آن را نشانه و فرصتی مناسب جهت رایزنی نمایندگان ملت‌های دو کشور به منظور گسترش روابط دانست.

سفیر کشورمان در ادامه، فضای جدید به‌وجود آمده پس از اجرای برجام و رفع تحریم‌ها را نیز زمینه ساز رفع موانع در توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور توصیف کرد.

رییس مجلس مالزی نیز ضمن خوشامدگویی و ابراز افتخار به‌خاطر میزبانی نخستین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران، نسبت به روابط بسیار خوب میان پارلمان‌های دو کشور ابراز خرسندی کرد.

پاندیکار امین گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن فرهنگ و تاریخی طولانی توانسته با صبر، مقاومت و استعانت الهی، موانع پیش روی خود را پشت سر بگذارد.

وی هم‌چنین ضمن اشاره به روابط خوب میان مجالس دو کشور و چند بار سفر به ایران به مناسبت‌های مختلف پارلمانی، ارتباط میان مجالس مالزی و ایران منجمله فعال بودن گروه دوستی پارلمانی را در توسعه روابط در دیگر بخش‌ها مثبت ارزیابی کرد.

کد خبر : ۳۴۳۳۹۳