خبرگزاری کار ایران

طبق نتایج قرعه کشی برنامه تبلیغی خبرگان:

روحانی ۱۳ بهمن و هاشمی ۲۰ بهمن به صدا و سیما می‌روند

رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ضبط برنامه‌های تبلیغاتی خود به صداوسیما می‌روند.

به گزارش ایلنا، بر اساس قرعه‌کشی روز گذشته در صدا و سیما مقرر شد حجت‌الاسلام روحانی 13 بهمن و آیت الله هاشمی‌رفسنجانی ۲۰ بهمن به منظور ضبط برنامه‌های تبلیغاتی خود برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در محل استودیوی ویژه در ساختمان شهدای رادیو حضور خواهند یافت.

در مراسم «قرعه‌کشی ضبط برنامه‌های تبلیغاتی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران» مقرر شد، برای هر یک از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری استان تهران، برنامه 20 دقیقه‌ای ضبط و  دو بار از شبکه تلویزیونی تهران و دو بار از شبکه رادیویی تهران پخش شود.

بر اساس جدول زمان‌بندی، ضبط این برنامه‌ها از 13 بهمن آغاز و تا 20 بهمن ادامه خواهد داشت.

عبدالوهاب میراشرفی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان تهران بعد از پایان این مراسم گفت: با تصمیم «کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان» مقرر شد استودیوی واحدی برای ضبط برنامه‌های تبلیغاتی داوطلبان مجلس خبرگان استان تهران مهیا شود که به منظور رعایت مساوات برای این داوطلبان، فضا، امکانات و زمان مشترکی برای همه داوطلبان در نظر گرفته شد.

قرعه‌کشی زمان تعیین شده برای رییس جمهور به علت عدم حضور نماینده وی، از سوی نماینده دادستانی صورت گرفت.

همچنین امیرعلی ملکی دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی در مراسم «قرعه‌کشی ضبط برنامه‌های تبلیغاتی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران» گفت: ضبط این برنامه‌ها از  13 بهمن آغاز و تا 20 بهمن ادامه خواهد داشت.

او تصریح کرد: برنامه 20 دقیقه‌ای داوطلبان یاد شده دو بار از شبکه تلویزیونی تهران و دو بار از شبکه رادیویی تهران پخش خواهد شد. برنامه همه داوطلبان مجلس خبرگان رهبری استان تهران در یک استودیو و با دکور واحد ضبط خواهد شد تا از کیفیت لازم برخوردار باشد.

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما افزود: اگر نامزدی تقاضای ضبط برنامه‌های خود در محل دیگری را داشته باشد، متعهد به کیفیت آن برنامه نخواهیم بود. ضمن اینکه زوایای دوربین، نور، تیم تصویربرداری و کارگردانی برنامه‌های ضبط شده در استودیوی پیش‌بینی شده یکسان خواهد بود.

ملکی ادامه داد: از آنجایی که شبکه تلویزیونی تهران به تازگی راه‌اندازی شده است و شاید برخی ها از این موضوع اطلاع نداشته باشند، سه روز مانده به زمان تبلیغات انتخاباتی نامزدهای داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان، این موضوع در شبکه های خبر و پنج زیرنویس خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی با اشاره به اینکه پیشنهاد برگزاری مراسم قرعه کشی از سوی کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان ارائه شد گفت: برنامه تبلیغاتی تمام نامزدهای خبرگان از استان تهران در 7 روز ابتدایی موعد تبلیغات انتخاباتی پخش و برای 7 روز دوم تکرار خوهد شد.

دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی افزود: پخش برنامه‌های تبلیغاتی از ساعت 15 روز 22 بهمن آغاز خواهد شد.

بر اساس دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس خبرگان در شبکه های رادیویی و تلویزیونی تهران، برای هر نامزد صرفا یک برنامه تبلیغاتی تلویزیونی 20 دقیقه ای ضبط، تدوین و پخش خواهد شد و به هیچ وجه تکرار ضبط و پخش برای هیچ یک از نامزدها وجود نخواهد داشت.

خاطرنشان می‌شود زمان ضبط سخنرانی کاندیداهای مجلس خبرگان به شرح زیر است:

حسن روحانی سه شنبه ۱۳ بهمن ۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

محمدحسن حائری شیرازی سه شنبه ۱۳ بهمن ۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

ناصر امامی کاشانی چهارشنبه ۱۴ بهمن ۹۴ ساعت ۱۷:۳۰

احمد جنتی شنبه ۱۷ بهمن ۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

محمدتقی مصباح یزدی دوشنبه ۱۹ بهمن ۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

علی اکبر هاشمی رفسنجانی سه شنبه ۲۰ بهمن ۹۴ ساعت ۹:۳۰

کد خبر : ۳۴۳۲۹۹