خبرگزاری کار ایران

شنیده‌های ایلنا از تایید صلاحیت‌ها؛

نمایندگان در راهروهای مجلس، از بررسی صلاحیت‌ها چه می‌گویند؟

یکی از نمایندگان گفت: رئیس جلسه فراکسیون رهروان ولایت در جلسه امروز فراکسیون رهروان با اشاره به نام علی مطهری و تایید وی، اعلام کرده که تلاش‌ها برای حل مشکل ردصلاحیت دیگر نمایندگان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، درحالی که روزهای گذشته شاهد خبرهایی درباره رایزنی رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی در موضوع ردصلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی بودیم، صفر نعیمی‌رز نیز از نشست دو نماینده مجلس شورای به نیابت از دیگر نمایندگان ردصلاحیت‌شده با رئیس قوه قضاییه خبر داد.

بر این اساس، بنابر شنیده‌های خبرنگار پارلمانی ایلنا از راهروی مجلس عصر دیروز و همزمان با بازگشت علی لاریجانی از سفر چندروزه به عراق، نشستی با حضور تعدادی از نمایندگان ردصلاحیت‌شده با رئیس مجلس برگزار شده که به گفته یکی از نمایندگان، در این جلسه نام پنج نماینده ردصلاحیت‌شده که در پی رایزنی‌های انجام گرفته، به رقابت‌های انتخاباتی بازگشته‌اند، مطرح شده‌ است.

به گزارش ایلنا، علی مطهری، غلامرضا اسدالهی، سید سعید حیدری‌طیب، جواد هروی و احمد بخشایش اردستانی پنج نماینده‌ای هستند که بنا به شنیده‌ها  گفته می‌شود صلاحیتشان برای حضور در انتخابات مجلس دهم تایید شده‌ است. اما همزمان از فهرست پنج‌نفره‌ دیگری نیز صحبت می‌شود که در این فهرست تنها نام مشترک نام علی مطهری است. در فهرست دومی که از آن گفته می‌شود، علاوه بر مطهری، نام روح‌الله بیگی، امید کریمیان، سیدمحمد بیاتیان و سیدهادی حسینی نیز آمده است.

پیش از این کمال‌الدین پیرموذن، حسن تامینی لیچانی تلویحاً از تایید صلاحیت‌ خود خبر داده بودند. این درحالی است که بنا بر گفته یکی از اعضای شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت، نام حسن تامینی لیچانی که ظهر امروز از تایید صلاحیتش به خبرنگار پارلمانی ایلنا خبر داد، در فهرست هفت‌ نفره جایی ندارد.

به گفته این نماینده مجلس که نخواست نامش فاش شود، برخی از نمایندگان ردصلاحیت‌شده سعی می‌کنند با طرح نامشان در رسانه‌ها از آب گل‌آلود ماهی بگیرند!

این عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت همچنین به خبرنگار ایلنا گفت: در جلسه صبح امروز این فراکسیون که به ریاست کاظم جلالی برگزار شده، صحبت‌هایی در خصوص نمایندگان ردصلاحیت‌شده مطرح شده و در نهایت رئیس جلسه تنها با اشاره به نام علی مطهری، اعلام کرده که تلاش‌ها برای حل مشکل ردصلاحیت دیگر نمایندگان ادامه دارد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: به نظر می‌رسد تایید صلاحیت آقای مطهری نیز در راستای داغ کردن تنور انتخابات باشد، چرا که به هر حال عده‌ای از رای‌دهندگان برای رای‌دادن به مطهری پای صندوق‌ها می‌آیند.

کد خبر : ۳۴۲۹۱۰