خبرگزاری کار ایران

رسایی در حاشیه تذکر آئین‌نامه‌ای:

بعضی‌ها باید چک سفید امضا بدهند که نظر هیات رئیسه را بیان می‌کنند

نماینده مردم تهران گفت: بعضی‌ها زمانی که می‌خواهند صحبت کنند باید ابتدا یک چک سفید امضا بدهند تا هر چه مورد نظر هیات رئیسه است بیان شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید رسایی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس با انتقاد از بررسی لایحه مناطق آزاد اظهار داشت: بعضی‌ها زمانی که می‌خواهند صحبت کنند باید ابتدا یک چک سفید امضا بدهند تا هر چه مورد نظر هیات رئیسه است بیان شود.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: طرح‌ها و لوایح مهمتری مثل شفافیت هزینه‌های انتخاباتی وجود دارد که باید در اولویت کار مجلس قرار بگیرد.

او گفت: این لایحه مناطق آزاد در جلسات قبلی مجلس مطرح شده و رای نیاورده است. ما طرح‌های دیگری در دستور کار مجلس داریم که از فوریت بالاتری برخوردار است که طرح شفافیت هزینه‌های انتخاباتی از جمله این طرح‌ها است.

رسایی اضافه کرد: ما شاهد فضاسازی‌هایی علیه مجلس بودیم که می‌گفتند ما نمی‌خواهیم هزینه‌های انتخابات شفاف شود البته من نمی‌گویم به طرح مناطق آزاد رسیدگی نشود اما بنابر آئین‌نامه مورد بررسی قرار بگیرد و به این موضوع نیز توجه شود که حرف‌های مهم‌تری وجود دارد بویژه آنکه مجلس را متهم می‌کنند نمی‌خواهد هزینه‌های انتخاباتی شفاف شود و آقایان دولتی هم مصاحبه می‌کنند و به شکل هماهنگ شده علیه ما تیتر می‌زنند.

این نماینده عضو جبهه پایداری در پایان خاطرنشان کرد: چرا هیات رئیسه در زمین دیگران بازی می‌کند. آیا آن طرح‌ها مهم هستند یا لایحه مناطق آزاد؟

به گزارش ایلنا محمدحسن ابوترابی‌فرد که برای ساعاتی ریاست نشست علنی امروز مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر آئین‌نامه‌ای رسایی اعلام کرد: ما هر موردی که از سوی کمیسیون‌های تخصصی به هیات رئیسه ارجاع شود و اولویت داشته باشد بنابر آئین نامه در دستور کار قرار می‌دهیم. البته این موضوع بحث مهمی است و چنانچه می‌دانید ما از جهت قانونی درخصوص شفافیت هزینه‌های انتخاباتی مشکلی نداریم که بخواهیم در مجلس به آن بپردازیم. دستگاه‌های نظارتی کاملا دستشان باز است و می‌توانند بر این هزینه‌ها نظارت داشته باشند.

 

 

 

کد خبر : ۳۴۱۱۵۳