خبرگزاری کار ایران

در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان؛

امیرعبداللهیان از لجاجت عربستان در گفت‌وگوهای سوریه انتقاد کرد

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا، سیگرید کاگ با اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران‌های منطقه گفت: لبنان را نمی‌توان جدا از بحران‌های موجود در منطقه مدنظر قرار داد. لبنان از این بحران‌ها به ویژه بحران سوریه تاثیر جدی می‌پذیرد و لذا حل بحران سوریه نقش بسزایی در حل مشکلات لبنان دارد. 

وی با تاکید بر ضرورت تداوم رایزنی با ایران برای برون‌رفت از بحران سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در این راستا می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند. 

حسین امیرعبداللهیان نیز ضمن تشریح آخرین وضعیت تحولات سوریه و منطقه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حداکثر تلاش خود را می‌کند تا بحران سوریه از طریق گفت‌وگوی طرف‌های مختلف، حل شود.

وی لجاجت عربستان سعودی را برای وارد کردن برخی تروریست‌های شناخته شده به اسم معارض در گفت‌گوهای سوریه  را رویکرد غیرسازنده خواند و گفت: تروریست‌هایی که رویکردهای مجرمانه و شناخته‌شده داشته‌اند، نمی‌توانند با نقاب جدیدی قصد ورود به عرصه‌های سیاسی و حاکمیتی را داشته باشند و این رفتار را اقدامی تحمیلی و مغایر با خواسته‌ها و اراده قاطبه مردم سوریه است.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به محاسبات غلط رژیم صهیونیستی در برخورد با واقعیت‌های موجود در سوریه و لبنان اظهار داشت: بدون شک اقدامات نسنجیده آن رژیم می‌تواند تبعات منفی به دنبال داشته باشد و سزاوار است سازمان ملل اهتمام بیشتری جهت جلوگیری از اقدامات خصمانه آن رژیم به عمل آورد. 

کد خبر : ۳۴۱۰۳۶