خبرگزاری کار ایران

چگنی در دیدار با معاون وزیر خارجه رومانی:

دوران پسابرجام فرصت مغتنمی برای توسعه مناسبات با رومانی است

معاون وزیر خارجه رومانی در نشستی با مدیرکل کنسولی وزارت خارجه کشورمان با تاکید بر پیشینه خوب روابط تاریخی دو کشور درعرصه‌های مختلف بر هموار کردن همه زمینه‌ها جهت گسترش روابط تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، کارمن بورلاکو روز جمعه در دیدار با علی چگنی در بخارست با تاکید بر اهمیت گسترش روابط کنسولی و رایزنی‌های دو طرف در این زمینه از آن به عنوان مقدمه گسترش روابط درعرصه‌های بازرگانی، سرمایه گذاری، گردشگری، علمی و فرهنگی یاد کرد.

وی همچنین با ذکر سوابق حضور موثر اتباع دو کشور درعرصه‌های همکاری دو جانبه از دیرباز به ذهنیت مثبت تاریخی دو ملت از یکدیگر به عنوان یک سرمایه معنوی برای نزدیکی دو کشور اشاره کرد.

علی چگنی مدیرکل کنسولی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات که حمید معیر سفیر کشورمان در رومانی نیز حضور داشت، گزارشی از توافقات به عمل آمده با همتای رومانیایی خود برای تسهیل هر چه بیشتر تردد اتباع دو کشور به ویژه بازرگانان، سرمایه گذاران، رانندگان، گردشگران، دانشجویان، ورزشکاران و هنرمندان به معاون وزیر خارجه رومانی ارائه کرد.

چگنی با تاکید بر اراده مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای گسترش هر چه بیشتر روابط با همه کشورهای دوست به خصوص در زمینه اقتصادی در دوران پسابرجام فرصت موجود را برای توسعه مناسبات با کشور دوست رومانی بسیار مغتنم توصیف کرد.

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان که در صدر هیاتی برای انجام نخستین نشست رایزنی‌های کنسولی میان دو کشور در رومانی به سر می‌برد علاوه بر این دیدار با تنی چند از مقامات مسئول ذیربط در رومانی نیز ملاقات کرد.

کد خبر : ۳۴۰۴۳۹