خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

شورای نگهبان در فرصتی ۵ روزه نسبت به رد صلاحیت‌ها بازنگری کند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نسبت به روند تعداد ردصلاحیت‌شدگان کاندیداهای انتخاباتی مجلس ابراز نگرانی کرد و در زمینه خواستار بازنگری از سوی شورای نگهبان شد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله دری نجف آبادی صبح امروز در اجلاس استانی نماز در اراک از شورای نگهبان درخواست کرد نسبت به ردصلاحیت‌ شده‌های کاندیداهای انتخابات انجام گرفته مجلس بازنگری حکیمانه داشته باشد و کسانی که احراز نشده‌اند را دوباره بررسی کنند تا شرایط بهتری حاکم شود.

او گفت: در خیلی از موارد باید حکیمانه رفتار کرد و مطابق فرموده مقام معظم رهبری انتخابات بحث حق‌الناس است و نباید برخی را در هیات‌های اجرایی و برخی را در هیات‌های نظارت رد کرد و بعد هم برخی را بگوییم احراز نشده است و این کلمه احراز نشده است یعنی چه؟ و آن هم یکی دو نفر نیستند که ۴۰ درصد احراز نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: حداقل ۵ روز فرصت بگیرید آنهایی که احراز نشده‌اند را بررسی کرده و احراز کنید و تدبیر کنید. چون عدم احراز هم یعنی رد صلاحیت و این بازی با آبروی افراد است و شما در تشخیص این موضوع مسئول هستید.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: شما بروید بررسی و احراز کنید و این فشار روانی را روی دستگاه‌های مختلف، داوطلبان، مردم و دستگاه‌های نظارتی کم می‌کند. از همه مهم‌تر فشار بین ‌المللی را روی کشور کم می‌کند و بهانه به دست دشمنان نمی‌دهد که علیه ما موضع بگیرند. این موضوع بسیار حساس بوده و نسبت به همه جوانب باید حق‌الناس را در نظر داشت. در ‌‌نهایت علاوه بر دستگاه‌های اجرایی شورای نگهبان نیز مسئول است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با تشکر از تدابیر مقام معظم رهبری درباره اجرایی شدن برجام گفت: من از رئیس جمهور محترم و تیم مذاکره کننده و تمامی کسانی که در به سرانجام رساندن برجام تشکر می‌کنم ولی این را هم بدانیم که این دلارهایی که به لطف برجام وارد کشور می‌شود باید به درستی از آن‌ها حفاظت کرد و نباید با این دلار‌ها کشورهایی مثل ترکیه را آباد کنیم و بعد خودمان دست جلوی دیگران دراز کنیم.

او افزود: این دلار‌ها را در واحدهای صنعتی و شهرک‌های صنعتی خودمان هزینه کنیم و باید جوری رفتار کنیم که ده سال بعد کاسه چه کنیم به دست نگیریم.

کد خبر : ۳۳۹۳۰۷