خبرگزاری کار ایران

کمالوندی با اشاره به لغو تحریم‌ها:

با اجرای برجام نقش ایران در ثبات منطقه‌ای افزایش می‌یابد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به اغاز اجرای برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران در آینده به منظور ثبات بیشتر منطقه نقش آفرین خواهد بود.

به گزارش ایلنا، بهروز کمالوندی تبعات داخلی اجرای برجام در حوزه سیاسی و اقتصادی را موثر دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در سکوی جهش قرار گرفته و ان‌شاءلله شاهد تعالی روز افزون کشورمان خواهیم بود و خوشحالیم که صنعت هسته‌ای پر نشاط و بالنده به سوی یک آینده روشن در حرکت است.

معاون سازمان انرژی اتمی کشورمان یادآور شد: ما یک طرف مذاکره بودیم و تمام قدرت‌های دنیا در طرف دیگر میز نشسته بودند و این اولین بار بود که چنین معادله‌ای ایجاد می‌شد.

کمالوندی با اشاره به تلاش‌های گذشته و همچنین قدرت ذاتی جمهوری اسلامی ایران بر اساس اعتقاد ایدئولوژیک و موقعیت ژئوپلیتیک کشور تاکید کرد و افزود: کشورمان در آینده به منظور ثبات بیشتر منطقه نقش خواهد داشت؛ امروز با دیروز تفاوت بسیار دارد و از این پس قدرت‌های جهانی روی وزنه ایران حساب بیشتری باز خواهند کرد.

وی با تاکید بر سیاست عدالت‌گستر جمهوری اسلامی ایران، این رویکرد را موجب رفاه و امنیت برای همگان و ایجاد تغییر در نظام بین الملل دانست و تصریح کرد: با رفع تحریم‌های ظالمانه در موقعیت بسیار خوبی قرار خواهیم گرفت و تنها دشمنان نظام از این وضعیت ناشاد خواهند بود.

کمالوندی که با برنامه رادیویی رویداد گفت‌و‌گو می‌کرد، همچنین از اهداف ورود آمانو به کشورمان (یکشنبه شب) سخن گفت و خاطرنشان ساخت: برای رسیدن به نتیجه‌گیری گسترده و اینکه اعلام شود همه فعالیت‌های اعلام شده و اعلام نشده کشورمان صلح‌آمیز است، کارهای گذشته با آژانس را پیگیری می‌کنیم و بر اساس فعالیت حساب شده و برنامه‌ریزی شده پیش می‌رویم.

کد خبر : ۳۳۸۹۱۸