خبرگزاری کار ایران

شفیعی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

پایداری‌های قم با تابلوهای دیگر به انتخابات می‌آیند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه پایداری‌های قم رنگ عوض کرده‌اند، گفت: افراد مورد نظر جبهه پایداری در انتخابات پیش رو در قم، با تابلوی جبهه پایداری به میدان انتخابات نمی‌آیند، چون می‌دانند این تفکر جایی در میان مردم ندارد.

سیدهادی شفیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در قم، با اشاره به فضای سیاسی قم در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بعد از انتخابات ۹۲، نقشه‌های اقتدارگرایانی که می‌خواستند اصلاح طلبان از عرصه سیاسی کشور به کلی کنار گذاشته شوند، نقش بر آب شد و خوشبختانه حرکت‌های خوبی در جریان اصلاح طلبی قم در حال انجام است که نتیجه آن اعلام خواهد شد. 

رئیس شاخه استان قم حزب ندای ایرانیان، با اشاره به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی در سال ۹۰، و با بیان اینکه باید با نگاه به گذشته، نسبت به تحرکات امروز جریان جبهه پایداری هوشیار باشیم، گفت: اصلاح‌طلبان به دلیل مسائل سال ۸۸ و دلخوری‌هایی که در میان آنان به وجود آمده بود، به صورت جدی در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی ورود نکرده و لیست مشخصی تحت عنوان اصلاحات ارائه نکردند. 

وی افزود: در فضایی که اصلاح‌طلبان تحرک آشکاری در انتخابات سال ۹۰ در استان قم نداشتند، سه لیست اصولگرایی در شهر قم ارائه شد؛ لیست جبهه پیروان امام و رهبری قم شامل آقایان «علی لاریجانی، علی بنایی و محمد زندوکیلی»، لیست جبهه پایداری شامل آقایان «احمد امیرآبادی فراهانی، مجتبی ذوالنوری و محمدرضا آشتیانی» و در ‌‌نهایت لیست جامعه مدرسین نیز دو نفره و شامل آقایان «علی لاریجانی و محمدرضا آشتیانی» بود. 

عضو هیئت مؤسس حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: البته راه یافتن آقای آشتیانی به لیست انتخاباتی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به عنوان یک عضو ارشد و با سابقه جامعه مدرسین بود، اما جبهه پایداری از آن شرایط استفاده کرده و او را در لیست جبهه پایداری قرار دادند؛ البته مواضع وی در حمایت از احمدی‌نژاد، در قرار گرفتنش در لیست پایداری مؤثر بود. 

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به نظر می‌رسد جبهه پایداری قم در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی که اسفندماه برگزار می‌شود، لیست مشخصی با تابلوی جبهه پایداری ارائه نمی‌دهد، گفت: بعد از انتخابات ۹۲ و اثبات عدم اقبال مردم به جبهه پایداری و همچنین نشان داده شدن ماهیت آنان در مسئله توافق هسته‌ای و مخالفت‌هایی که با برجام و دکتر ظریف داشتند، امروز نام جبهه پایداری در کشور ایران، در موضع ضعف قرار گرفته و به همین جهت به نظر می‌رسد در قم و شهرهای دیگر کشور، هیچ یک از افراد مورد نظر این تشکل تندروی سیاسی، با تابلوی جبهه پایداری در انتخابات اسفندماه حضور پیدا نمی‌کنند. 

شفیعی با بیان اینکه مردم باید در انتخابات پیش رو بسیار هوشیار‌تر از گذشته باشند، گفت: بزرگان جبهه پایداری و برخی مسئولان دولت احمدی‌نژاد این ایده را مطرح کرده‌اند که حامیان ما، نباید با تابلوی پایداری و... در انتخابات حضور پیدا کنند، چراکه در این صورت مردم به آنها اقبالی نشان نمی‌دهند؛ از این رو باید خود را به عنوان فرد مستقل، فعال عمرانی و... به مردم عرضه کنند؛ این روز‌ها در حوزه انتخابیه استان قم نیز مشاهده می‌کنیم که مثلا یکی از نمایندگان فعلی قم در مجلس که با کمک جبهه پایداری به مجلس رفته، این روز‌ها عنوان می‌کند من عضو جبهه پایداری نیستم و ژست مستقل به خود می‌گیرد، اما همه می‌دانند که او در لیست حامیان احمدی‌نژاد و جبهه پایداری بود و در انتخابات پیش رو نیز فرد مورد نظر آنان است. 

این فعال سیاسی قم، با بیان اینکه اصلاح‌طلبان همواره به اصلاح‌طلب بودن خود افتخار کرده و هیچ‌گاه مانند مخالفان خود رنگ عوض نمی‌کنند، گفت: مخالفان اصلاحات در قم هر روز رنگ عوض می‌کنند و می‌بینیم که یک روز با پرچم جبهه پایداری به میدان می‌آیند و حالا با پرچم مستقل و...؛ این مسائل نشان می‌دهد که آن‌ها بر خلاف اصلاح طلبان، ثبات سیاسی ندارند و صرف اینکه ورود به مجلس پیدا کنند، حاضرند هر روز با یک چهره به میدان بیایند. 

شفیعی در پایان با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان مانند برخی اصولگرایان اقتدارگرا و از جمله پایداری‌ها رنگ عوض نمی‌کنند، یادآور شد: در انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی در قم شرایطی پیش آمد که لیستی تحت عنوان لیست انتخاباتی جبهه اصلاحات قم مطرح نشد.

کد خبر : ۳۳۷۴۵۸