خبرگزاری کار ایران

تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

اقدام‌های خودسرانه و حمله به سفارتخانه‌ عربستان برای تضعیف دولت انجام می‌شود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اقدام‌های خودسرانه همچون حمله به سفارتخانه‌ عربستان برای تضعیف دولت انجام شده است.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ایام انتخابات، به وضعیت حال حاضر و خولسته‌های جریان‌های سیاسی از نهادهای نظارتی و اجرایی اشاره و اظهار کرد: مسوولان نظارتی نباید بیش از آن که در موقعیت و نقش خود ابراز نظر کنند، در قامت یک چهره سیاسی متعلق به یک جناح خاص ابراز نظر کنند. انتخاب شدن و انتخاب کردن حق تمامی شهروندان جمهوری اسلامی است که احساس می‌کنند شرایط لازم را دارند و این جزو حقوق مردم است لذا نهادهایی اجرایی و نظارتی هم باید طبق قانون به نقش خود عمل کنند.

وی با اشاره به موضوع کثرت داوطلبان که چندی است مطرح شده، افزود: شورای نگهبان عملا بیشتر کار خود را برای انتخابات مجلس صرف می‌کنند و نمی‌توان گفت که این نهاد با بودجه‌ای که در اختیار دارد برای بررسی داوطلبان به مشکل برمی‌خورد.

تاجرنیا با بیان اینکه امیدوارم بیان اظهارنظرهایی همچون نگرانی از کثرت داوطلبان زمینه‌ساز رد صلاحیت‌ها در روزهای آینده نشود، گفت: البته در این رابطه صداوسیما نیز برای آماده‌سازی  فضا برای مقابله با اصلاح‌طلبان از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند .

وی با تاکید بر اینکه نتیجه تک صدایی یک مجلسی غیر کارآمد است، گفت: تجربه اداره کشور توسط یک جناح خاص به شکست منجر شد به همین دلیل توصیه ما این است که مسوولان دست مردم را برای انتخاب باز بگذارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: متاسفانه یک جریان سیاسی همواره به دنبال این بوده که هر صدای مخالف خود را از میدان رقابت خارج کند. انتخابات 92 نشان داد که علیرغم پیش بینی های صورت گرفته آیت الله هاشمی و  آقای خاتمی به همراه اصلاح طلبان توانستند شرایطی  را ایجاد کنند که منتخب مردم موافق با خواست جریان اصولگرایی نباشند به همین دلیل عده ای از نقش محوری این دو  شخصیت و همچنین مواضع آیت الله هاشمی به مذاق خیلی ها از انها خوش نمی‌آید لذا تلاش می کنند یکی از بزرگترین استوانه های نظام را تخریب کنند تا حساب کار دست دیگران بیاید.

وی تاکید کرد: اغلب هجمه ها نسبت به ایت الله هاشمی عمدتا با این رویکرد صورت می گیرد که هزینه های رفتارهای بعدی خود را در انتخابات کم کنند متاسفانه برخی روش‌های پیموده گذشته مجددا در حال تکرار است و تندروی‌ها همچنان ادامه دارد که حمله به سفارت عربستان نمونه‌ای  از آن است.

تاجرنیا یادآور شد: اتفاقی که در مورد سفارت عربستان افتاد نشان دهنده این است که رهاسازی‌های بدون قاعده عمدتا براساس اجتهاد شخصی و  برخی حمایت‌ها، کشور را به سمت بحران می برد. آیت‌الله هاشمی شناسنامه انقلاب و نظام است و این که صداوسیما به عنوان رکنی از نظام به خود اجازه دهد رییس مجمع را مورد هجمه قرار دهد از مسایلی که به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

وی تاکید کرد: متاسفانه احساس می شود همدلی که مد نظر رهبری است در کشور وجود ندارد و همین دشمنان را به طمعه می اندازد که نظام مارا تضعیف کند. برخی از طریق تریبون های رسمی و غیر رسمی هجمه هایی را وارد می کنند و در واقع بر شاخه نشستند و بن را می‌برند. تجربه دولت های نهم و دهم نشان داد انچه که اجماع ایجاد نکند موفق نیست .

تاجرنیان با بیان اینکه متاسفانه این روزها صداوسیما خود را درحد یک جناح سیاسی تنزل داده است گفت: جریان مقابل فکر می‌کند در رقابت آزاد مجبور است بخشی از قدرت را واگذار کند و همین باعث بروز رفتارهای هتاکان انها شده است .

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به تعرض عده ای به سفارت عربستان یادآور شد: وقتی چنین اقدامی در مورد سفارت انگلیس با برخورد جدی مواجه نشد و هتاکان به صورت جدی تنبیه نشدند، ناخودآگاه این رفتارها ترویج می‌شود، لذا نباید چنین افرادی برای خود حاشیه امن تصور کنند.

تاجرنیا با بیان اینکه در مورد سفارت عربستان رخ داد به نفع ایران نبود، گفت: ما می‌توانیم اعتراض مسالمت‌آمیز داشته باشیم و با این کار فضای منطقه را به دست بگیریم این اتفاق نه تنها این امکان را از ما گرفت بلکه نوک پیکان حملات را به سمت ایران روانه کرد.

وی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد برخی از این اقدام‌های خودسرانه برای تضعیف دولت است، گفت: هرکس منافع جناحی همچون تضعیف دولت را به منافع ملی ترجیح می‌دهند خائن است. رفتار مناسب رفتاری است که تاثیرگذار باشد. به نظر من چنین اقداماتی در رابطه سفارت عربستان تنها برای تضعیف دولت است و در آستانه انتخابات مصارف داخلی دارد و از خطاهایی است که یک عده انجام می‌دهند و یک ملت باید هزینه آن را بپردازد.

 

کد خبر : ۳۳۵۷۸۵