خبرگزاری کار ایران

۵۰۰ نفر برای خبرگان امتحان دادند؛

حاشیه‌هایی از آزمون اجتهاد داوطلبان مجلس خبرگان رهبری

آزمون اجتهاد داوطلبان مجلس خبرگان رهبری به پایان رسید

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آزمون اجتهاد از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در دبیرخانه خبرگان رهبری به پایان رسید.

شیوه اعلام حضور در آزمون

شورای نگهبان دو روز گذشته پیامکی به شماره تلفن‌های همراهی که در فرم ثبت‌نام قید کرده بودند درباره زمان و تاریخ آزمون علمی خبرگان رهبری  به اعضا ارسال کرده بود.

تعداد داوطلبان حاضر در آزمون اجتهاد

از میان ۸۰۱ نفر داوطلب ثبت نام شده در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان با ارسال پیامک تلفنی به ۵۳۷ داوطلب از آن‌ها خواستار حضور در آزمون اجتهاد شده که امروز قریب به ۴۰۰ نفر در این آزمون شرکت کردند.

تعداد داوطلبان اهل تسنن در آزمون

از میان ۴۰۰ نفر داوطلب حاضر شده ۳۰ نفر اهل تسنن و ۵ نفر هم زن که در انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام کرده‌اند، حضور داشتند.

معاف شده های آزمون

طبق اعلام دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری نمایندگان فعلی مجلس خبرگان رهبری از جمله افرادی هستند که از شرکت در آزمون اجتهاد مجلس خبرگان معاف شده‌اند.

رضایت از سطح آزمون

اکثر شرکت‌کنندگان آزمون اجتهاد مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز برای شرکت در محل دبیرخانه خبرگان رهبری در شهر قم حضور یافته بودند٬ از نحوه برگزاری این آزمون و سوالات مطرح شده در آن ابراز رضایت کردند.

این آزمون با ۱۵ سوال تشریحی از دواطلبان برگزار شد که چند سوال از کتب تحریر‌الوسیله و جواهر الکلام امام خمینی‌ (ره) بود.

اعضای شورای شهر قم حاضر در آزمون

حجج‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر و سعید روحانی از اعضای فعلی شورای شهر قم نیز برای انجام آزمون انتخابات خبرگان حضور یافته‌اند.

حضور اعضای فقهای شورای نگهبان در محل آزمون

صبح امروز پیش از برگزاری آزمون٬ آیت‌الله مومن برای داوطلبان سخنرانی کرد و همچنین آیت‌الله مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان برای بازدید به محل آزمون رفته بود که با خبرنگاران حاضر هم هیچ گفت‌و‌گویی نداشت.

عدم آزمون اعلام انصراف

بر اساس مصوبه فقهای شورای نگهبان مراحل ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون علمی لازم برای مجلس خبرگان رهبری اعلام شده بود که عدم حضور هر کدام از داوطلبان به منزله انصراف وی از رقابت در عرصه انتخاباتی تلقی می شود.

درب‌های نیمه بسته با خروج اکثریت داوطلبان

ساعت پایانی آزمون ساعت ۱۴ اعلام شده بود و اکنون درب ساختمان به علت خروج اکثریت داوطلبان از محل آزمون به حالت نیمه بسته در آمده است که مسئولان مربوطه به خبرنگاران از اتمام آزمون خبر دادند.

کد خبر : ۳۳۵۶۵۸