خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از آزمون انتخابات خبرگان؛

داوطلبان از نحوه برگزاری آزمون اجتهاد خبرگان رضایت دارند

شرکت‌کنندگان در آزمون مجلس خبرگان رهبری از نحوه برگزاری این آزمون وس والات مطرح شده در آن ابراز رضایت کردند

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، اکثر شرکت‌کنندگان در آزمون اجتهاد مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز برای شرکت در این آزمون در محل دبیرخانه خبرگان رهبری در شهر قم حضور یافته بودند٬ از نحوه برگزاری این آزمون و سوالات مطرح شده در آن ابراز رضایت کردند.

- یکی از شرکت‌کنندگان در این آزمون قبل از خروج از جلسه امتحان به خبرنگار ایلنا گفت: سوال‌ها، سوال‌های خوبی بود و اگر کسی مطالعه لازم را انجام داده بود٬ می‌توانست به تمامی پرسش‌ها به راحتی پاسخ دهد.

این کاندید مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در مجموع ۱۵ سوال تشریحی برای علمای شیعه این آزمون در نظر گرفته شده بود که از چند سوال از کتب تحریر‌الوسیله و جواهر الکلام امام خمینی‌(ره) بود.

یکی از علمای اهل سنت حاضر در آزمون اجتهاد خبرگان رهبری نیز پس از خروج از جلسه امتحان به خبرنگار ایلنا گفت: در مجموع ۵ سوال از علم اصول و ۱۱ سوال از علم فقه برای علمای اهل سنت شرکت‌کننده در آزمون اجتهاد در نظر گرفته شده بود.

این عالم اهل سنت اضافه کرد: در مجموع ۳۰ داوطلب کاندیداتوری از علمای اهل سنت در یکی از اتاق‌های دبیرخانه خبرگان به سوالات مطرح شده که همه به صورت تشریحی بود پاسخ می‌دادند.

برخی از کاندیداهای شرکت در این آزمون پس از خروج از امتحان عنوان می‌کردند که برای پاسخ دادن به سوالات محدودیت زمانی نداشتیم و تا هر زمانی که می‌خواستیم می‌توانستیم در این آزمون حضور داشته باشیم اما برخی دیگر نیز عنوان می‌کنند تا ساعت ۲ ظهر امروز بیشتر فرصت نداریم.

- صبح امروز پیش از برگزاری آزمون٬ آیت‌الله مومن برای داوطلبان سخنرانی کرد.

- همچنین آیت‌الله مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان برای بازدید به محل آزمون آمد اما با خبرنگاران حاضر گفت‌و‌گو نکرد.

کد خبر : ۳۳۵۶۱۴