خبرگزاری کار ایران

علمای اهل سنت و زنان آمدند؛

آزمون اجتهاد مجلس خبرگان رهبری برگزار شد

آزمون اجتهاد مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (15 دی ماه) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آزمون اجتهاد از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز (۱۵ دی‌ماه) در محل ساختمان دبیرخانه خبرگان رهبری در شهر قم برگزار شد.

- اگرچه چهره‌های شاخصی که برای کاندیداتوری در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند؛ در آزمون اجتهاد مجلس خبرگان حضور نیافتند اما حضور برخی از علمای اهل سنت و بانوان داوطلب کاندیداتوری در مجلس خبرگان رهبری به چشم می‌آید.

- حجج‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر و سعید روحانی از اعضای فعلی شورای شهر قم نیز برای انجام آزمون  انتخابات خبرگان حضور یافته‌اند.

- حدود ۱۵ نفر از علمای اهل سنت شهرهای مختلف کشور و همچنین ۵ نفر از بانوانی که به عنوان داوطلب در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده بودند، در این آزمون حاضر شده‌اند.

- خبرنگاران و عکاسان خبری اجازه ورود به محل برگزاری آزمون اجتهاد از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را ندارند و فقط از درب ورود و خروج نظاره‌گر اوضاع هستند.

- ساختمان ۷ طبقه دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در شهر قم در ابتدای بلوار بسیج این شهر قرار دارد.

- تیم حفاظت از شخصیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساعات اولیه صبح امروز به همراه تیم‌های امدادی ازجمله اورژانس و آتش‌نشانی قم در اطراف محل برگزاری آزمون حضور دارند.

- در زمان مهلت ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از تاریخ بیست و ششم آذرماه سال جاری شروع تا روز دوم دی ماه ادامه داشت، حدود ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود ۵۰۰ نفر برای این آزمون دعوت شده‌اند.

- طبق اعلام دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری نمایندگان فعلی مجلس خبرگان رهبری ازجمله افرادی هستند که از شرکت در آزمون اجتهاد مجلس خبرگان معاف شده‌اند.

- آزمون اجتهاد داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ساعت ۱۲ ظهر امروز و پس از حدود سه ساعت و نیم به اتمام خواهد رسید.

اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال خواهد شد.

کد خبر : ۳۳۵۵۲۵