خبرگزاری کار ایران

فرماندار قم به ایلنا خبر داد؛

رد صلاحیت ۱۶ کاندیدای مجلس در قم توسط هیئت اجرایی

فرماندار قم از رد صلاحیت ۱۶ داوطلب کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم توسط هیئت اجرایی انتخابات این استان خبر داد.

«رضا سیار» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در قم، با اشاره به آمار نهایی تأیید صلاحیت شدگان کاندیداهای مجلس شورای اسلامی توسط هیئت اجرایی انتخابات استان، اظهار داشت: بعد از پیگیری‌های مستمر و بررسی‌ها و نشست‌های متعدد، هیئت اجرایی بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در استان قم، فعالیت خود را به پایان رساند.

وی افزود: از مجموع ۱۶۱ نفری که ثبت نامشان از حوزه انتخابیه قم قطعی شده بود، ۵ نفر انصراف خودشان را اعلام کردند که مورد قبول هیئت اجرایی قرار گرفت.

فرماندار قم گفت: تعداد ۱۶ نفر از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه استان قم نیز با استناد به مستندات، مدارک و استعلام از مراجع چهارگانه مندرج در قانون، صلاحیتشان توسط هیئت محترم اجرایی انتخابات استان قم تأیید نشد.

وی اضافه کرد: مجموعا ۱۴۰ نفر نیز صلاحیتشان مورد تأیید هیئت اجرایی انتخابات استان قم قرار گرفت که پرونده این افراد در آخرین ساعات امشب تحویل شورای نگهبان و هیئت نظارت بر انتخابات استان قم می‌شود.

سیار با بیان اینکه دلایل رد صلاحیت ۱۶ نفری که از نظر هیئت اجرایی انتخابات استان قم رد صلاحیت شدند، فردا به آن‌ها ابلاغ خواهد شد، گفت: رد صلاحیت شدگان توسط هیئت اجرایی انتخابات استان قم، اگر اعتراضی به نحوه بررسی صلاحیت خود توسط هیئت اجرایی دارند، فرصت دارند تا در فاصله روزهای ۱۶ دیماه تا ۱۹ دیماه، به هیئت نظارت استان قم مراجعه کرده و مراتب اعتراض خود را ارائه کنند.

فرماندار قم در پایان خطاب به شهروندان استان قم گفت: از آنجا که فاصله زیادی تا روز ۷ اسفندماه که روز برگزاری انتخابات باشد وجود ندارد، و از طرفی اخذ رأی فقط از افرادی صورت خواهد گرفت که شناسنامه آن‌ها عکس دار باشد، لذا از شهروندان می‌خواهیم که با مراجعه به ادارات ثبت احوال، نسبت به عکس دار کردن شناسنامه خود اقدام کنند.

کد خبر : ۳۳۵۴۸۱