خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور:

در جریان تعرض به سفارت عربستان٬ سه مأمور مجروح و ۴۰نفر بازداشت شدند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: تعرض به اینگونه اماکن از موضع رسمی کاملاً رد است و اینگونه اقدامات مورد تأیید مقامات کشور نبوده و نیست و قاطعانه با هرگونه تعرض به سفارتخانه‌های خارجی در تهران برخورد خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار داشت: در پی انتشار خبر شهادت آیت‌الله شیخ نمر روحانی برجسته عربستان دیروز با ابراز احساسات مردم کشورمان روبرو شدیم و تجمع‌هایی در مقابل سفارت عربستان درتهران و کنسولگری این کشور در مشهد مقدس صورت گرفت.

وی ادامه داد: تا ساعت ۲۲ دیشب اتفاق خاصی رخ نداد و اوضاع تحت کنترل نیروهای امنیتی و انتظامی بود، اما تعداد محدودی از افراد به ساختمان سفارت تعرض کردند و بلافاصله با دخالت پلیس با معترضان برخورد شد و حدود ۴۰ نفر از این افراد بازداشت و تعدادی نیز شناسایی شدند که با حکم مقام قضائی تحت تعقیب قرار دارند.

ذوالفقاری بیان داشت: در جریان برخورد به تعرض کنندگان به سفارت عربستان در تهران تعدادی از مأموران نیروی انتظامی از جمله سه نفر از فرماندهان این نیرو نیز مجروح شدند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تأکید بر اینکه هیچگونه ناامنی در کشور وجود ندارد و اماکن دیپلماتیک و کارکنان آن‌ها در امنیت کامل هستند، گفت: تعرض به اینگونه اماکن از موضع رسمی کاملاً رد است و اینگونه اقدامات مورد تأیید مقامات کشور نبوده و نیست و قاطعانه با هرگونه تعرض به سفارتخانه‌های خارجی در تهران برخورد خواهد شد.

ذوالفقاری با اعلام پیگیری این موضوع در شورای امنیت کشور و صدور دستورات لازم از سوی دادستان کل کشور برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث تصریح کرد: مردم نباید متعرض مکان‌های دیپلماتیک شوند.

وی در پایان گفت: استانداری تهران برای تجمع عصر امروز معترضان نسبت به شهادت شیخ نمر در میدان فلسطین تهران هماهنگی لازم را به عمل آورده است.

کد خبر : ۳۳۵۰۵۲