خبرگزاری کار ایران

حسینی صدر به ایلنا خبر داد؛

میهمانی انتخاباتی برادر متهم اقتصادی در شهرستان خوی

یک نماینده مجلس گفت: در شهرستان خوی برادر یکی از متهمان اقتصادی که در انتخابات اقدام به نام‌نویسی کرده در دو سه روز گذشته مهمانی انتخاباتی برگزار کرده‌ است.

موید حسینی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره احتمال ورود پول‌های کثیف به انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: اکنون در شهرستان خوی برادر آقای «ج.ا» همدست آقای «م.ر» که در انتخابات اقدام به نام‌نویسی کرده٬ در دو سه روز گذشته به بهانه سالگرد درگذشت یکی از خویشاوندانش اقدام به برپایی مهمانی با حضور قریب به ۴ هزار نفر در یکی از هتل‌های شهرستان و یک مجموعه فرهنگی کرده‌ است.

وی گفت: در کشورهای دیگر کسانی که اختلاس می‌کنند در ‌‌نهایت انزوا قرار می‌گیرند و از سوی مردم و جامعه طرد می‌شوند. آن‌ها باید بدانند که مردم شهرستان خوی به چنین افرادی برای ورود به انتخابات رای نخواهند داد.

حسینی صدر با بیان اینکه صرفا بحث بر سر رأی دادن به متهمان اقتصادی نیست، گفت: همین اندازه که این افراد فرصت عرض اندام پیدا می‌کنند٬ قبح فساد مالی را می‌شکنند و این علامت سوال را ایجاد می‌کنند که مسئولان نظارتی که راضی به فساد نیستند چه برخوردی باید با این موارد کثیف در جامعه انجام دهند.

وی با بیان اینکه برخی در ایام تحریم کاسبی‌های ویژه‌ای راه انداخته‌اند، تصریح کرد: این نگرانی از سوی آنها نسبت به اینکه سیستم‌های نظارتی و قانونی به سراغ آن‌ها بیاید و یقه آن‌ها را بگیرد وجود دارد و می‌خواهند برخی کاندیدا‌ها را وامدار خود کنند چرا که فقط بحث حضور مستقیم متهمین اقتصادی به انتخابات نیست بلکه بحث بر سر پول‌های کثیف است که با خریداری کاندیدا‌ها، سرمایه‌گذاری در فضای مجازی و... اقدام به برنامه‌ریزی برای آینده می‌کنند.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست گفت: نماینده‌ای که از طریق پول‌های کثیف وارد مجلس می‌شود نماینده کاسبان تحریم است نه مردم.

نماینده مجلس درباره ورود پول‌های کثیف با استفاده از صندوق‌های خیریه و اقداماتی برای جلوگیری از آنها گفت: خوشبختانه کمیته امداد در ۲ - ۳ ماهه اخیر با کسانی که شائبه انتخاباتی دارند همکاری نکرده اما کسانی هستند که کماکان تحت عنوان کمک به بیکاران، بی‌بضاعت‌های شهر و... هزینه‌های تبلیغاتی می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از ورود پول‌های کثیف این است که کشور به سمت قانونمند شدن پیش برود، گفت: برخی با ایجاد دفا‌تر بزرگی تحت عنوان مشاوره اقدامات و تخلفاتی انجام می‌دهند که باید با آنها از سوی مسئولان قانونی و اجرایی انتخابات برخورد شود.

حسینی صدر در پاسخ به اینکه آیا اقدامی برای جلوگیری از چنین تخلفاتی صورت گرفته یا خیر؟ خاطرنشان کرد: گزارشی در این رابطه که جلوی این قبیل اقدامات گرفته شده ندارم و باید منتظر نتایج بررسی صلاحیت‌ها باشیم.

کد خبر : ۳۳۴۹۵۰