خبرگزاری کار ایران

امیری در جمع خبرنگاران؛

امکان تمدید زمان نام‌نویسی انتخابات مجلس وجود ندارد

سخنگوی وزارت کشور گفت: روند بررسی پرونده داوطلبان انتخابات مجلس از فردا از سوی هیات‌های اجرایی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین‌علی امیری در ستاد انتخابات وزارت کشور با حضور در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه براساس قانون امکان تمدید زمان نام‌نویسی انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود ندارد، اظهار داشت: از داوطلبان سراسر کشور می‌خواهیم که نام‌نویسی را به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی با اشاره به استقبال نام‌نویسی داوطلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آخرین روز نام‌نویسی داوطلبان است و می‌خواهیم که داوطلبان تنها به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه نکنند چرا که در این مکان شاهد تراکم و ازدیاد جمعیت هستیم و می‌خواهیم که به مراکز فرمانداری‌های استانی هم جهت ثبت‌نام مراجعه کنند.

سخنگوی  وزارت کشور گفت: نام‌نویسی از داوطلبان تا پایان وقت امروز ادامه دارد و تا زمانی که افراد برای نام‌نویسی در مکان‌های تعیین شده حضور داشته باشند، مراحل ثبت‌نام آنها انجام می‌شود.

امیری اقدام بعدی مسئولان اجرایی ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی را اینگونه تصریح کرد و افزود: پرونده داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بعد از پایان نام‌نویسی به هیات‌های اجرایی که معتمدان مردم و برگزارکننده انتخابات هستند، ارسال می‌شود و از پنجم دی‌ماه کار بررسی صلاحیت‌ داوطلبان از سوی آنها آغاز می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور اضافه کرد: هیات‌های اجرایی براساس  استعلام از مراکز چهارگانه، که نیروی انتظامی، ثبت‌احوال، دادستانی و وزارت اطلاعات است، روند بررسی صلاحیت‌ها را انجام می‌دهند و البته هیات‌های اجرایی علاوه بر انجام این امور اجازه تحقیقات محلی در مورد افراد را دارند.

امیری خاطر نشان کرد: نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات‌های اجرایی به هیات‌های نظارت استان‌ها ارسال می‌شود و آنها هم به عنوان مرکز بررسی مجدد صلاحیت داوطلبان اقدام می‌کنند که سپس نتایج را به شورای نگهبان اعلام می‌کنند و پس از بررسی نهایی نظر شورا به وزارت کشور ارائه می‌شود.

امیری گفت: داوطلبان رد صلاحیت‌شده طبق قانون چند روزی جهت اعتراض نسبت به نتیجه فرصت دارند.

وی گفت: براساس جدول زمان‌بندی شده وزارت کشور کار انتشار اسامی را انجام می‌دهد و پس از آن به طور رسمی روند تبلیغات داوطلبان آغاز می‌شود.

کد خبر : ۳۳۲۸۴۸