خبرگزاری کار ایران

کمالی در جمع دبیران اجرایی خانه‌های کارگر:

قانون اساسی اصل را بر برائت می‌داند نه احراز صلاحیت

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: قانون اساسی اصل را بر برائت می‌داند نه احراز صلاحیت٬ اما در کشور ما این امر برعکس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حسین کمالی در نشست سراسری دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور٬ اظهار داشت: بیشتر نمایندگانی که اکنون در مجلس حضور دارند به فکر کارگران نیستند و متاسفانه مجلس با شرط داشتن مدرک تحصیلی کار‌شناسی ارشد از حضور داشتن کارگران و کشاورزان جلوگیری کرده است٬ اما من معتقدم مدرک دلیل باسواد بودن نیست٬ زیرا اکنون شاهد هستیم که مدارک نمایندگان مجلس کنونی از نمایندگان مجالس قبل بالا‌تر است٬ اما مصوبات بهتری در این مجلس تصویب نشده است.

دبیرکل حزب اسلامی کار تصریح کرد: یکی از مشکلات بزرگ ما اختیارات شورای نگهبان است که با ممیزی مانع ورود افراد به صحن مجلس به عنوان نماینده می‌شود. شورای نگهبان در انتخابات پیش‌رو صلاحیت ۵ تن از ۶ نفر خود را تایید کرده است و این امری است که در سیستم کشور ما در بخش‌های ریاست جمهوری و مجلس نیز وجود داشته است.

کمالی با اشاره به اینکه قانون اساسی اصل را بر برائت می‌داند نه بر احراز صلاحیت٬ و گفت: براساس اصل قانون اساسی هیچ‌کسی خلافکار نیست٬ مگر اینکه خلاف آن ثابت شود اما در کشور ما این امر برعکس است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر قصد داریم در جامعه کارگری تغییراتی حاصل شود باید نمایندگان جوان و جدید با افکار و ایده‌های نو انتخاب کنیم. 

وی افزود: افراد قدیمی باید بگذارند جوان‌ها وارد صحنه شوند زیرا هر انسانی تعداد محدودی ایده و نظر دارد که پس از چند سال پایان می‌پذیرد انسانی که به روش‌های قدیمی عادت کرده است نمی‌تواند تغییرات جدید را بپذیرد.

کمالی تاکید کرد: مجلس ما نیاز به نمایندگان جوان اما با اصالت و پایبند به اصول دارد تا بتواند اقدامات مفیدی انجام دهد.

جامعه کارگری در این روزهای حساس باید هوشمند‌تر عمل کند و نماینده‌ای را انتخاب کند که خودش را وقف کند کسانی که بعد از انتخاب شدن به مشکلات کارگران اهمیت ندهند و مانند غریبه‌ها با آنها برخورد کنند حتی اگر تعداد نمایندگان ما کم باشد اگر واقعا دلسوز جامعه کارگری باشد باز هم می‌توان به نتایج دلخواه رسید. 

کمالی گفت: اصلاح‌طلبان قصد اصلاح و تغییر دارند اما محافظه‌کاران می‌خواهند یکجا بایستند و آنچه را که هست حفاظت کنند و مخالف هر نوع تغییراتی هستند. 

کمالی افزود: قصد ما انتخابات خوب وآرامی است که نتیجه‌اش به نفع همه باشد حتی اگر جامعه کارگری ده نماینده دلسوز در مجلس داشته باشد می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد ما می‌خواهیم جامعه کشور ما پر امید و پرنشاط کار کند و در اقتصاد با نشاط با کارگران امیدوار که صبح برای تغییر از خانه خارج شوند و تغییرات را می‌توانیم با این مجموعه امیدوار رقم بزنیم.

وی تصریح کرد:وقتی حکومتی شکل می‌گیرد و از افراد جامعه‌اش می‌خواهد در صحنه انتخابات حاضر شود و مردم می‌پذیرند یعنی بازی سیاسی و حاکمیت نظام را پذیرفته‌اند و بجای قهر و تحریم وگوشه‌نشینی حاضر هستند در صحنه حضور داشته باشند. بنابراین باید به حضور این افراد احترام گذاشت اما متاسفانه این روزها شاهد هستیم رسانه ملی به رسانه میلی و در جهت منافع جناح و گروه خاصی تبدیل شده است.

کمالی ادامه داد:با حضور آحاد مردم نظام قدرتمندتر می‌شود و در دل این مشارکت حداکثری پذیرش نظام و حاکمیت نظام بیشتر از پیش مشهود می‌شود که این امر خیلی با ارزش است برای این انقلاب بسیار زحمت کشیده‌شده برای خانواده شهدا و کسانی که با تمام توان برای اقتدار ایران اسلامی تلاش‌کرده‌اند مطلوب است که حاکمیت توسط آحاد مردم به رسمیت شناخته شده و در بازی‌های سیاسی انتخابات شرکت کنند.

وی در پایان گفت: بعضی‌ها نادانسته فکر می‌کنند اگر مردم کمتر شرکت کنند بهتر است در حالی که حضور حداقلی مردم به ضرر امنیت ملی و نظام است جدای از آن به ضرر امنیت وحدت ملی است هر چقدر بتوانیم باید همه اقوام و گروه‌ها را به مشارکت در این انتخابات تشویق کنیم زیرا با این امر خطرات را برای نظام کم کرده و به وحدت ملی کمک کرده‌ایم.

کد خبر : ۳۳۲۷۵۷