خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور:

پاسخ به استعلام‌های نامزدهای مجلس بزودی داده می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور گفت: به عنوان یکی از مراجع چهارگانه در کوتاه‌ترین زمان تلاش می‌شود در خصوص سوابق نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به استعلامات پاسخ دهیم.

به گزارش ایلنا، مرتضی بختیاری پس از نشست مسئولان ستاد انتخابات کشور با مسئولان ستاد پاسخگویی به استعلامات انتخابات مستقر در دادستانی کل کشور در جمع خبرنگاران افزود: براساس ماده ۴۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، دادستانی کل کشور به عنوان مراجع چهارگانه باید پاسخ استعلام وزارت کشور و شورای نگهبان در خصوص سوابق داوطلبان را بررسی کند و گزارش آن را به طور مستند و با دلیل در اختیار وزارت کشور قرار دهد.

وی گفت: از ۲۸ آذر که ثبت نام‌ها آغاز شد اطلاعات به طور آنلاین به ما منعکس می‌شود و ما در پایان وقت هر روز فهرستی در اختیار دادستان کل کشور قرار می‌دهیم و سوابق به همه دادستان‌های سراسر کشور ارسال می‌شود.

بختیاری افزود: طبق قانون هر فهرستی که در اختیار ما قرار می‌گیرد باید پنج روزه پاسخ استعلام را بدهیم و برای کسانی که سابقه‌ای ندارند از واژه فاقد سابقه استفاده می‌کنیم و آنهایی که دارای سابقه باشند با ذکر دلیل سوابق را اعلام می‌کنیم.

کد خبر : ۳۳۲۷۲۷