خبرگزاری کار ایران

واکنش آشتیانی به ثبت‌نام وی با سن بالا:

نمی‌خواهم در مجلس بیل بزنم/ انتخابات قبلی ۲۷ میلیون خرج کردم

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به انتقاداتی که به او در خصوص سن بالایش می‌شود، گفت: مجلس جای بیل زدن نیست و نباید نمایندگی را با کارهایی که انسان را از پا در می‌آورد مقایسه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در فرمانداری قم، حجت اسلام محمدرضا آشتیانی پس از ثبت‌نام در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه دوره‌های مجلس شورای اسلامی مهم است، چرا که این نهاد مهم که به فرمایش امام خمینی (ره) در رأس امور است، محل تقنین بوده و بدون قانون نیز کشور دچار هرج و مرج می‌شود. 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه «نظر شما راجع به اظهارات برخی از مردم قم که عنوان می‌کنند، آقای آشتیانی با سن بالایی که اکنون دارد شاید توانایی کار مانند سال‌های گذشته را نداشته باشد، چیست؟»، اظهار کرد: این حرفشان، حرف خوبی است؛ البته یک عده‌ای فکر می‌کنند مجلس جایی است که آدم باید بیل بزند؛ و از این جهت راست هم می‌گویند، اما تجربه‌های نمایندگی سه دوره مجلس شورای اسلامی که بنده دارم، به نظرم مفید بوده و واقعا فوت و فن کار را می‌دانم. 

این کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من واقعا حس نمی‌کنم با ۵ سال قبل تفاوتی کرده باشم، گفت: برای حضور در مجلس، الان هم باید در ساعت اذان صبح از قم راه بیافتیم و تا غروب که از مجلس بر می‌گردیم، دائما در مجلس، بحث و گفت‌و‌گو می‌کنیم و شرایط برای من فرق نکرده است. 

وی گفت: البته این حرف درست است که افرادی که در مجلس می‌آیند باید توانمند باشند اما این کار نمایندگی مجلس را نباید با کارهای سختی که انسان را از پا در می‌آورد مقایسه کرد. 

آشتیانی گفت: اکنون در شورای نگهبان سخت‌ترین کار‌ها با وجود سن بالای اعضای آن انجام می‌شود و البته با تجربیات بالا و توان معنوی که این اشخاص دارد، خدا هم کمک می‌کند و مشکلی ایجاد نمی‌شود. 

وی گفت: اگر ما این ضعف را در خودمان احساس می‌کردم، اصلا مجددا کاندیدا نمی‌شدم. 

این کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبلیغات زیاد در انتخابات به صورت ریخت و پاش، حرام است و هیچ‌گاه به این سمت حرکت نکردم، گفت: در دوره هفتم انتخابات مجلس، ۱۵ میلیون، در دوره هشتم، ۲۰میلیون و در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فقط ۲۷ میلیون تومان هزینه کردم.

کد خبر : ۳۳۲۲۲۰