خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات خبر داد:

تاکنون ۵۷۰ نفر برای انتخابات مجلس و ۱۲۱ برای خبرگان ثبت نام کردند

دبیر ستاد انتخابات از آخرین آمار ثبت نام های داوطلبان انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌پور علی مطلق دبیر ستاد انتخابات با اعلام این خبر که تاکنون ۱۲۱ نفر برای انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری ثبت نام کرده‌اند عنوان کرد: علاوه بر این ۵۷۰ نفر هم تا این ساعت به عنوان داوطلب انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده‌اند. 

وی افزود: به دلیل مراجعه زیاد داوطلبان٬ کاربران وزارت کشور را به تعداد ۱۰ کاربر دیگر افزایش داده‌ایم. 

دبیر ستاد انتخابات خاطرنشان کرد: از داوطلبان می‌خواهیم به دلیل صرفه جویی در زمان همه مدارک خود را به همراه داشته باشند. 

وی ادامه داد: با این حجم از مراجعه داوطلبان بدون شک آمار تعداد مراجعان برای ثبت‌نام در هر دو انتخابات بالا‌تر خواهد رفت.

پورعلی مطلق در مقایسه آمار داوطلبان مجلس خبرگان با دوره گذشته گفت: در دوره گذشته و مدت زمان تعیین شده میزان داوطلباان ثبت نامی ۴۹۳ نفر بود. 

دبیر ستاد انتخابات کشور در باره افزایش کاربران به دلیل استقبال گسترده در ثبت نام برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز در ستاد تعداد کاربر‌ها را از ۲۴ کاربر به ۳۱ افزایش دادیم. 

پورعلی مطلق با تاکید بر انجام به موقع ثبت نام و تکمیل مدارک از سوی داوطلبان گفت: ساعت تعیین شده در تهران تا ۳۰: ۱۶ و در شهرستان‌ها تا ساعت ۳۰: ۱۴ مشخص شده است که در صورت حضور مراجعه کنندگان تا پاسی از شب هم می‌توانیم اقدام به ثبت نام آن‌ها کنیم. 

دبیر ستاد انتخابات کشور ادامه داد: بیشترین تعداد مراجعه کننده برای ثبت نام به تهران اختصاص دارد که امروز ۱۴ نفر برای مجلس خبرگان رهبری اقدام به نام نویسی کردند. 

وی خاطرنشان کرد: بالا‌ترین سن داوطلب ثبت نام شده در مجلس خبرگان رهبری تاکنون ۹۲ سال و کمترین میزان سن ۲۷ سال بوده است. 

پورعلی مطلق در مورد تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری گفت: این وظیفه بر عهده شورای نگهبان است و وزارت کشور تنها مسئولیت نام نویسی و تشکیل پرونده‌ها را بر عهده دارد که بعد از اتمام دوره تعیین شده ثبت نام، مدارک به شورای نگهبان ارسال می‌شود. 

وی در باره تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همزمان با دستور آغاز ثبت نام دستور تشکیل هیات‌های اجرایی داده شده که این هیات‌ها می‌توانند همزمان با ثبت نام داوطلبان اقدام به بررسی تایید و یا رد صلاحیت‌ها کنند.

کد خبر : ۳۳۱۰۲۴