خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های روز دوم ثبت‌نام خبرگان؛

دومین نامزد٬ نماینده‌اش را برای ثبت‌نام فرستاد/ استاد قصد معرفی خود را ندارد

روز دوم ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان همچون روز اول٬ با حاشیه‌های ریز و درشتی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ روز دوم ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان٬ در حالی آغاز شد که حجت‌الاسلام میراشرفی رییس ستاد نظارت بر انتخابات خبرگان در جمع خبرنگاران گفت از روز نخست ثبت‌نام تا کنون هیچ مشکلی در خصوص روند ثبت‌نام‌ها گزارش نشده است.

انتظار خبرنگاران برای حضور سیدحسن خمینی

- در روز دوم ثبت نام نامزد‌ها شایعه حضور و ثبت نام سیدحسن خمینی تعداد زیادی از خبرنگاران را به وزارت کشور کشانده و هر چند دقیقه یک بار با ورود یک نیروی حفاظتی٬ عکاسان به سمت در ورودی هجوم می‌برند تا لحظه حضور وی را ثبت کنند.

- حضور سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان به قدری با استقبال خبرنگاران همراه بود که تقریبا نظم ستاد انتخابات خبرگان در لحظه ورود و ثبت‌نام وی برهم خورد.

- محمدحسین مقیمی معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور٬ حسینعلی امیری قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور و بابک دین‌پرست معاون بین‌الملل و ارتباطات وزیر کشور نیز در لحظه ورود سید حسن خمینی حاضر بودند و از وی استقبال کردند.

سیدحسن خمینی

- سیدحسن خمینی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران صحبتی کوتاه کرد و از واکنش‌ها به حضورش گفت.

11

آیت‌الله محمود امجد نیز در روز دوم ثبت‌نام خبرگان رهبری حضور یافت و نکته جالب اینکه حضور وی و سیدحسن همزمان بود که روند ثبت‌نام این دو شخصیت نیز همزمان انجام شد.

9

استاد قصد معرفی خود را ندارد

- یک روحانی جوان به همراه روحانی جوان‌تر برای ثبت نام انتخابات خبرگان وارد وزارت کشور شدند و علیرغم اصرار خبرنگاران اسامی خود را فاش نکردند. روحانی همراه تاکید کرد که استاد بنا ندارند فعلا خود را معرفی کنند.

دومین کاندیدا هم نماینده‌اش را برای ثبت‌نام فرستاد

- گفته می‌شود آیت الله فیض سرابی نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری نماینده خود را برای ثبت‌نام در این انتخابات به وزارت کشور فرستاده است. این روحانی هشتاد و هشت سال سن دارد.

- روز گذشته نیز آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی نماینده فعلی استان مرکزی در خبرگان رهبری با ۹۲ سال سن که قصد کاندیداتوری از حوزه انتخابیه تهران را داشت٬ خودش به محل ثبت‌نام حاضر نشد و فرزندش را به عنوان نماینده برای تکمیل روند ثبت‌نامی به ستاد انتخابات فرستاده بود.که پس از میرمحمدی٬ فیض‌الله سرابی دومین نماینده خبرگان بود که نماینده‌اش برای ثبت‌نام به محل وزارت کشور آمده بود.

ثبت‌نام دومین کاندیدای جوان در قم

- فرماندار قم از ثبت‌نام یک طلبه متولد سال ۶۸ برای مجلس خبرگان خبر داد که به قول وی روز گذشته و در اولین روز ثبت نام برای ثبت کاندیداتوری خود مراجعه کرده بود، اما به دلیل اینکه مدارک خود را به صورت کامل ارائه نداد، ثبت نام از وی انجام نشد.

نکته جالب در مورد این کاندیدای جوان این بود که این طلبه امروز نیز به فرمانداری قم مراجعه کرد، اما بازهم مدارک ارائه شده توسط وی ناقص بود که به همین دلیل فقط فرم ثبت نام خود را تحویل داد تا مجددا برای تکمیل مدارک اقدام کند. 

ثبت نام ۸۶  نفر در روز دوم

- با اعلام ثبت نام ۸۶  نفر تا پایان مهلت نام‌نویسی امروز توسط محمدحسین مقیمی  رییس ستاد انتخابات کشور٬ روز دوم ثبت‌نام نامزدهای انتخابات خبرگان به پایان رسید.

امکان ثبت‌نام نامزدهای خبرگان در قم

از اتفاق‌های مهم امروز امکان ثبت‌نام همه نامزدهای مجلس خبرگان در فرمانداری قم بود که پیرو درخواست استاندار قم از وزارت کشور صورت گرفت و به نظر می‌رسد دلیل این اقدام٬ وجود مراکز حوزه‌های علمیه در قم بوده و اینکه اکثریت علما و روحانیون در این شهر حضور دارند.

کد خبر : ۳۳۰۶۷۹