خبرگزاری کار ایران

کمالی در نشست زنان و انتخابات:

رویکرد حزب کار در انتخابات مجلس افزایش حضور چهره‌های جوان است

دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به سیاست‌های این حزب در انتخابات آتی مجلس گفت: تلاش ما برای ورود چهره‌های جوان و جدید به مجلس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین کمالی در سومین نشست هم اندیشی زنان و انتخابات که به همت جمعیت زنان مسلمان نواندیش برگزار شد گفت: پذیرش مردم سالاری می‌تواند به نتیجه خوبی در انتخابات منجر شود.

وی با اشاره به اینکه برخی رای مردم را زینتی به حساب می‌آورند گفت: شاهدیم که شورای نگهبان از جایگاه پدری خودش به جایگاه برادری تنزل پیدا کرده و به جای دفاع از کسانی که به آن‌ها ظلم شده است خودش هم به گزینش دست می‌زند و از روشهایی همچون تفتیش عقاید استفاده می‌کند که خود خلاف قانون است. این روش‌ها امروزه با اصول حقوقی هم خوانی ندارد.

وی تصریح کرد: این مسئله که براساس گزارش ضابطان دادگستری عده‌ای رد صلاحیت شوند محدودیت‌های بسیاری را ایجاد می‌کند.

دبیر کل حزب اسلامی کار ادامه داد: گاهی خودقانونگذاران نیز به برخی محدودیت‌ها دامن می‌زنند مانند این قانون که افراد زیر کار‌شناسی ارشد را از ورود به مجلس محروم کرده‌اند با این قانون ۹۹ درصد مردم از حق انتخاب شدن دور مانده‌اند به ویژه طبقه کارگر و کشاورزان که براین اساس اغلب آن‌ها نمی‌تواند وارد مجلس شوند.

کمالی افزود: در انتخابات جدید ما به گردش نخبگان فکر می‌کنیم و تلاش ما ایجاد فضایی است که جوانان و خانم‌ها بتوانند در آن ورود پیدا کنند بنابراین از لیست ۳۰ الی ۳۲ نفری نماینده‌های تهران شش الی هفت نفر از قدیمی‌ها انتخاب می‌کنیم و باقی را به جوانان اختصاص می‌دهیم.

وی با اشاره به برخی شرایط نامطلوب اجتماعی گفت: در حال حاضر شاهدیم در هر ساعت ۱۶ طلاق ثبت می‌شود و حدود دو میلیون و ۲۰۰ نفر معتاد کامل و ۲ میلیون نفر معتاد تفنونی در کشور داریم بنابراین افرادی که وارد مجلس می‌شوند باید خواهان تحول و تغییر شرایط موجود باشند.

کمالی با بیان اینکه در سال ۹۲ شاهد کاهش مشارکت زنان بودیم اظهار کرد: جامعه در مسیر نادرستی قرار گرفته است و زنانی که وارد مجلس می‌شوند باید تحول خواه باشند و از حقوق عمومی جامعه دفاع کنند زنان باید خود را مدیر یک جامعه بدانند و نه مدیر یک بخش از جامعه زیرا جامعه‌ای که اصلاح نشده باشد زن در آن موجودی دست دوم تلقی می‌شود.

این فعال سیاسی افزود: متاسفانه شاهدیم که زنان به خودشان رای نمی‌دهند و در این زمینه تعصب ندارند در حالی که در نگاه ما زن و مرد تفاوتی ندارند همانگونه که قانون کار را بدون دید جنسیتی نوشتیم. خانومی که در مسند قدرت قرار می‌گیرد باید به سمت اصلاح دیدگاه تغییرات اساسی و فرهنگ پیش برود و نباید در مسایلی مختلف سکوت کند.

کمالی در پایان اظهار کرد: زمانی که انتخابات منطقی و آزاد باشد مشارکت مردمی افزایش می‌یابد. مجموعه زنان اصلاح طلب باید تلاش کنند تا نقش جدی را در مجموعه اصلاح طلبان ایفا کنند و اصلاح طلبان نیز با روش‌های نوین پیش بروند.

کد خبر : ۳۲۹۳۴۷